שחרור חמישה משחקני נבחרת הנוער, לקראת הקרוב על המקום השלישי נגד קוריאה הדרומית, ממשיכה להסעיר את המשלחת הישראלית בארגנטינה. השחקנים שנדרשו לעזוב הלילה את בואנס-איירס, לטובת השתתפותם בנבחרות הבוגרות יותר, טוענים כי המהלך נכפה עליהם. "הגענו עד לחצי גמר הגביע העולמי, הגענו עד למקום הכי גבוה שנבחרת ישראלית גם ככל הנראה תגיע, ותראו את הזלזול בנו ובחברים שלנו", אמר אחד מהם.
המחאה של השחקנים כללה דין ודברים בינם ובין ראשי הנבחרת, הודעות זועמות בקבוצות הסגורות, בחזית שכמעט גלשה למרד של ממש כששחקנים סירבו לקבל את ההוראה לעלות לטיסה הלילה. ההחלטה, בכל מקרה, יצרה תחושת תסכול גדולה בקרב סגל הנבחרת.
2 צפייה בגלריה
ישראל אורוגוואי
ישראל אורוגוואי
שחקני הנבחרת אחרי ההדחה מול אורוגוואי
(צילום: AP Photo/Ricardo Mazalan)
"ברגע אחד, ברגע שלא עלינו לגמר אליפות העולם, ההתאחדות הבהירה לנו בדיוק מה היא חושבת עלינו", אמרו שחקנים בנבחרת. "ולא רק עלינו אלא גם על הקהל שראה אותנו והתאחד סביבנו, ומה היא חושבת על קרב על המקום השלישי בעולם. זו הזיה אחת גדולה. זו בדיוק הסיבה שלא נגיע לשום דבר אף פעם. פתאום כולם בורחים מאיתנו, פתאום המשימה שגרמה לרבע מדינה לצפות בנו כבר לא חשובה. יותר חשוב לדאוג למאמן של הנבחרת הצעירה? פתאום המנהיג שלנו, גינצבורג, עוזב את המשימה שרק אתמול הוא עוד דיבר עליה כחשובה ביותר? פתאום אנחנו כבר לא מעניינים?".
אחד מהשחקנים המשוחררים אמר: "אנחנו לא רוצים לעזוב ומכריחים אותנו. הגענו עד לחצי-גמר הגביע העולמי, הגענו עד למקום הכי גבוה שנבחרת ישראלית גם ככל הנראה תגיע, ותראו את הזלזול בנו ובחברים שלנו. משאירים אותם לבד, בלי חצי הרכב, זו בושה אחת גדולה".
2 צפייה בגלריה
בוני גינצבורג
בוני גינצבורג
"אנחנו פתאום לא מעניינים אותו?". גינצבורג
(צילום: עוז מועלם)
"לא היה קורה כלום אם היינו נוחתים יומיים אחרי ומכבדים את הכדורגל הישראלי. דרשנו שלא נצא ולא ספרו אותנו בכלל, הגענו אחרי המשחק, עוד לא עיכלנו את ההפסד והודיעו לנו במלון לארוז. איזה מסר זה להעביר לשחקנים, למאמן אופיר חיים שנשאר מאחור? לחזור עם מדליה לארץ זה ההישג הכי גדול שאי פעם יהיה פה, משהו פה לא בריא. את האמת, אחרי המהלך המכוער הזה בא לכולנו לעזוב וזהו".
"אחת ההפתעות הגדולות ביותר היתה מצידו של השוער תומר צרפתי, שבכלל לא היה בתוכניות להיות חלק מהסגל של גיא לוזון, אולם הוא זומן על ידי מאמן הנבחרת הצעירה כשוער המשנה של דניאל פרץ", הוסיפו בנבחרת. "יש פה מישהו שדאג יפה מאוד לגיא לוזון. התחילה פה משימה, אף אחד לא פינטז שנגיע עד לחצי-גמר הגביע העולמי, ובמקום לחגוג ולהמשיך את המומנטום, כשאפילו יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ אמר לנו כמה חשוב לו המקום השלישי אחרי המשחק, שולחים את כל הכוכבים הביתה".