עם כניסתו לתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל, הציב לעצמו שינו זוארץ מטרה לחפש מסלול להשבת ערן זהבי לסגל הנבחרת לקראת פתיחת קמפיין מוקדמות היורו בחודש הבא. "אני מתכוון קודם כל ללמוד את הנושא לעומק וזה אומר לדבר עם יוסי בניון ואלון חזן, ועם ערן עצמו". הצהיר היו"ר החדש והוסיף: "לעולם לא אתערב בשיקולים מקצועיים, אך אם הצוות יאמר לי שיש מקום לזהבי, אתעקש לעשות כל מה שאפשר וצריך כדי שלרשות הצוות המקצועי יעמדו השחקנים הטובים ביותר במטרה לעלות ליורו".
ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet נודע כי בפגישה שפרטיה לא פורסמו עד כה, בהשתתפות היו"ר זוארץ ויוסי בניון, הטיל המנהל המקצועי של הנבחרת וטו על שינוי המדיניות שקבע יחד עם המאמן אלון חזן, לפיה שחקני הנבחרת יתאכסנו בחדרים זוגיים. המשמעות: מסתמן כי זהבי יישאר מחוץ לנבחרת גם עם פתיחת הקמפיין הקרוב, ונראה כי בעידן בניון-חזן זהבי כבר לא ישוב ללבוש את המדים הלאומיים.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
לא חוזר למדים הלאומיים. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום

הנחרצות של בניון

"אנחנו ממשיכים להתנהל כמו שהתנהלנו מהרגע הראשון", הסביר בניון את עמדתו בפגישה. "אין פה ענייני אגו, הכל מתנהל על בסיס מקצועי. אמרנו לזהבי שיש לו מקום בנבחרת, אבל הוא צריך לעמוד בסטנדרטים שקבענו. חזן היה עוזר מאמן בתקופה של וילי רוטנשטיינר, הוא ראה מה קרה, שחקנים פנו אליו והסבירו לו שמעמדות זה דבר שפוגע בנבחרת, ולכן החלטנו שכל מי שרוצה להיות חלק מהנבחרת, מחויב להיות בחדר זוגי. זו הגישה שלנו והיא לא תשתנה, אנחנו לא רוצים לעבור לחדרים בודדים, זה הדבר שהכי טוב לנבחרת. אלו הכללים ומי שרוצה להיות חלק מהנבחרת, שיכבד אותם".
גורמים בהתאחדות סיפרו אחרי הפגישה: "שינו שמע את הדברים של בניון שהוא סופר-מכבד אותו, והוא קיבל אותם, לא יהיה שינוי". העובדה שהיו"ר זוארץ קיבל את האמירה הנחרצת של בניון וההבנה שהוא לא יצליח להוביל לפשרה ושינוי, מעידות על הפערים הגדולים בין המנהל המקצועי לזהבי וקשה לראות סיטואציה בה הכדורגלן בן ה-35 ישחק שוב בנבחרת ישראל.
4 צפייה בגלריה
בניון
בניון
בניון. מבחינתו אין שינוי
(צילום: עוז מועלם)

"אני לא פרימדונה"

כזכור, הפרשה כולה החלה שלושה ימים לפני המפגש הקריטי בליגת האומות מול אלבניה, שאליו לא זומן זהבי לאחר שהבהיר את עמדתו בנוגע לדרישה לישון בחדרים זוגיים. בעקבות המשבר בניון נפגש עם שחקן מכבי ת"א בבית סוכנו רונן קצב בת"א, והשניים קיימו שיחה שארכה מספר שעות. קצב, שייצג בעבר את בניון וכיום את זהבי, היה זה שיזם את הפגישה שנועדה להוריד מתיחות. בניון וזהבי הציגו זה לזה את האני מאמין שלהם בנושא, ובשלבים מסוימים השיחה הפכה למתוחה, ונגמרה ללא בשורות על חזרתו של זהבי לסגל הנבחרת.
"חזן היה זה שביקש ממני שנעבור לשני שחקנים בחדר, זה בא מהניסיון שלו כעוזר מאמן", ניסה אז בניון להסביר. "אם אתה רוצה להיות חלק מהנבחרת, אתה צריך לעמוד בכללים שקבענו. אני לא חושב ששחקן כמוך צריך לסיים ככה בנבחרת, אבל ברגע שאתה מתעקש לא לקבל את זה, אני לא מקבל את זה". זהבי ענה לו: "בשנים האחרונות אני ישן לקראת משחקים לבד. זה צורך מקצועי נטו, אני מקצוען וחשוב לי להכין את עצמי בשקט, למה זה צריך להשתנות? זה משהו שהיה מקובל בנבחרת בשנים האחרונות, זה הצליח, אז למה לשנות? אני לא מבקש משהו מטעמים של מעמדות או אגו, זה רק צורך מקצועי שלי".
4 צפייה בגלריה
זהבי
זהבי
זהבי. לא יודיע על פרישה מהנבחרת
(צילום: עוז מועלם)
בסביבתו של זהבי הבהירו שבכל מקרה אין בכוונתו להודיע על פרישה מהנבחרת: "ערן הוא השחקן הכי גדול בדור הנוכחי, הוא גם הכדורגלן הכי טוב שיש לנבחרת להציע. הוא לא יפרוש, הוא זמין, ברגע שירצו אותו הוא יגיע. אם בנבחרת חושבים שלא צריכה להיות החרגה, שאין להם פריבילגיה לוותר על הכוכב הגדול שלה - בעיה שלהם. הכי חשוב שיש יחסים הגונים בין זהבי לבניון".
זהבי עצמו התבטא לאחרונה בנושא: "הנבחרת תמיד הייתה בראש סדר העדיפויות אצלי וזה לא השתנה. אבל המקצוענות מבחינתי לא פחות חשובה מסדר העדיפויות. ברגע שאני לא יכול להביא את המקצוענות ואת הדרישה שלי מעצמי, עדיף שלא אהיה. הדלת שלי תמיד פתוחה. גם במכבי אני בחדר לבד. לא כי אני שחצן ולא כי אני פרימדונה. יש הרגלים שאני צריך לעשות לפני כל משחק. אני לא רוצה להפריע לאיש ולא רוצה שיפריעו לי. אני רגיל לישון מוקדם ורגיל לקום מוקדם. זה הכל".