כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, קבוצת הרכישה העבירה היום (שלישי) 7 מיליון ש"ח כמסוכם לחשבון הנאמנות, ועסקת העברת ההבעלות על הפועל ת"א יצאה לדרך באופן רשמי.
מחר תתכנס הוועדה להעברת זכויות הניהול בהתאחדות לכדורגל, על מנת לאשר את העברת הבעלות לרוכשים החדשים. כמוכן, הרשות לבקרת התקציבים של ההתאחדות ערכה בדיקה מקדימה לעסקה ונתנה אור ירוק.
1 צפייה בגלריה
דייויד מינצברג
דייויד מינצברג
העסקה יצאה לדרך. מינצברג במתחם וולפסון
(צילום: אוראל כהן )
בשעות הצהריים התקיימה פגישה בין נציג הרוכשים דייויד מינצברג לבין ההנהלה הנוכחית, מצדה הגיעו זאב גרינברג ומאיר תושב לאחר שאלו הגישו לפני יומיים את התפטרותם. גם מתווך העסקה מתן סימנטוב היה נוכח בפגישה.
העברת הסכום היום הייתה למעשה החלק הראשוני בעסקת הרכישה של הפועל ת"א. מעתה, כל העברת כספים נוספת תדלל עוד מניות מצד הבעלים היוצאים. בין היתר למשל, במקרה של גרעון בסיום העונה, האמריקאים יעבירו סכום נוסף ובתמורה יקבלו מניות בעלות נוספות.
למעשה, האמריקאים אמורים להיכנס רשמית למועדון ביוני הקרוב, ובגלל התפטרות הבעלים הקודמים מי שיתנהל מולם עד אז יהיה המנכ"ל לירן מוכתר. הבעלים המתפטרים ויתרו על הלוואת הבעלים הנאמדת ב־14 מיליון שקל ועל דיבידנדים במקרה של מכירה עתידית, והאמריקאים יקבלו בכל פעם מניות בהתאם להשקעה שלהם. עם הכניסה למועדון, הם יחזיקו ב־40־70 אחוז מהמניות, אבל בכל מקרה מדובר במניות שליטה ולא תהיה יותר מעורבות של הבעלים המתפטרים.