על הנייר, או על-פי המצב בטבלה, המשחקים הראשונים לאחר פגרת המונדיאל לא היטיבו עם הפועל באר-שבע. להפך, הפער ממכבי חיפה גדל לשבע נקודות בעקבות ההפסד האדום במשחק הישיר ביניהן, ועוד קודם לכן הגיעה ההדחה מגביע המדינה על-ידי מ.ס אשדוד. בזמנים אחרים שני האירועים האלה לבדם היו גורמים לבלגן במועדון מהדרום, אבל לא על הנייר אלא על המגרש, באיכות הכדורגל, הסיפור שונה לחלוטין.
קשה למדוד רמת משחק מעבר לתוצאות, אבל בוחן אובייקטיבי יכול לומר בקלות שבאר-שבע משחקת בחודש האחרון את הכדורגל הכי טוב בליגה. שוב – הסיכוי לתואר הפך לקטן יותר, וזה בסופו של דבר מה שחשוב יותר מכל – אבל הכדורגל מצוין, אי-אפשר להתעלם מכך. ויש לכך גם כמה סיבות טובות.
3 צפייה בגלריה
עדן שמיר חוגג
עדן שמיר חוגג
משחקים כדורגל מהנה, אבל זה כנראה לא יספיק לכלום העונה
(צילום: הרצל יוסף)

היכולת של מיכה

בעוד עומר אצילי חזר בסערה מהגלות בקפריסין והפך מיד לאחד השחקנים המשמעותיים בליגה, לדור מיכה זה לקח יותר זמן. אין פה כוונה לרחם עליו, הוא עשה מה שעשה, אלא פשוט לציין עובדה – השנה הראשונה של מיכה בבאר-שבע לא הייתה טובה, וגם לא פתיחת העונה הנוכחית. בהמשך זה השתנה.
מיכה שוב מחלק את המסירות שהפכו אותו לאחד המבשלים המצטיינים בכדורגל הישראלי. ב-0:6 על הפועל ת"א מיכה היה מעורב בשלושה שערים, עם שני בישולים ומסירה נוספת, שהובילה לבישול של שגיב יחזקאל. מיכה כבר מלך הבישולים של הקבוצה, עם שישה כאלה. זה נשמע מעט מול העשרה של ירדן שועה, אבל שישה בישולים בחצי עונה זה מספר ששחקנים מעטים רושמים בישראל.
3 צפייה בגלריה
דור מיכה
דור מיכה
חזר לימים היפים. מיכה מול אצילי
(צילום: דניאל כהן)

הגיוון של הסגל

לאליניב ברדה יש סגל רחב ומגוון, והוא מנהל אותו בחוכמה. המאמן יכול לבחור בכל פעם את השחקנים המתאימים לו ביותר, בעיקר בחלק ההתקפי. בארבעת משחקי הליגה מאז הסתיימה הפגרה פתחו שישה שחקנים שונים בהרכב בשלוש העמדות הקדמיות. שאפי סולימנוב בשלושה משחקים, מיכה, רותם חטואל ואדריאן פאון פעמיים, רמזי ספורי, יוג'ין אנסה ואסטריט סלמאני פעם אחת. השחקן היחיד שכבש יותר משער אחד בפרק הזמן הזה הוא בכלל תומר חמד, עם הצמד מול הפועל ת"א.
סולימנוב אוהב להיכנס לאמצע ולבעוט מרחוק, לחטואל יש את הדריבל הכי טוב, למיכה את המסירה. סלמאני וחמד הם חלוצים יותר קלאסיים, ספורי עלה כחלוץ מדומה, וכשאנסה על המגרש משחקים על המהירות שלו. מגוון. לא לשכוח שפאון וספורי פצועים כרגע, וגם סלמאני נפצע במשחק האחרון. בשביל זה יש סגל רחב.
3 צפייה בגלריה
ברדה
ברדה
זו העונה הראשונה שברדה פתח כמאמן ראשי, ובינתיים הוא והעוזר שלו מאור מליקסון הציגו לא מעט רגעים חכמים
(צילום: הרצל יוסף)

המהלכים של ברדה

זו העונה הראשונה שברדה פתח כמאמן ראשי, ובינתיים הוא והעוזר שלו מאור מליקסון הציגו לא מעט רגעים חכמים. יחזקאל עבר אצלם לשחק כמגן ימני, וזה עובד מצוין, כי פתאום הקבוצה מרווחת את המשחק משני הצדדים ולא רק באמצעות הלדר לופס משמאל. את שי אליאס ברדה מנייד בתוך הקישור ונותן לו משימות שונות. רועי גורדנה מוצב כקשר אחורי, חטואל משנה משחק כשהוא עולה מהספסל.
יש חוכמה במהלכים המקצועיים ורואים זאת על המגרש. ולכן, למרות שהתארים לא קרובים, אוהדי באר-שבע יכולים להיות מרוצים. הקבוצה שלהם נראית בדרך הנכונה.
פורסם לראשונה: 13:08, 13.01.23