מכבי חיפה הודיעה היום (ראשון) רשמית על חזרתו של ברק בכר, ובכך שמה קץ לחרושת השמועות בדבר התחנה הבאה של המאמן הישראלי המצליח ביותר בשנים האחרונות.
על פי ההודעה, המאמן שהוביל את הירוקים לזכייה בשלוש אליפויות רצופות חתם לשנתיים וישוב לקדנציה שנייה בסמי עופר (יחד עם הצוות שליווה אותו) כשבמהלך התקופה הוא ירוויח 450 אלף דולר לעונה. במקביל, כמובן, הודיעו במועדון כי מסאי דגו יסיים את תפקידו בסיום העונה הנוכחית.
3 צפייה בגלריה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
יחזור עם שמות נוספים מהעבר. בכר מאמן מכבי חיפה
(צילום: AFP)
אבל בכר לא חוזר בלי תוכנית מיוחדת לשיקום האלופה, ובעצם מתכנן להוציא לפועל מהפכה של ממש לקראת העונה הבאה. בראש רשימת הרכש של המאמן בן ה-44, נמצא הקשר עומר אצילי, כוכב האליפויות של מכבי חיפה שמשחק העונה באל עין מאיחוד האמירויות, וצפוי לקבל את החוזה הגבוה ביותר בקבוצה המטערך בכ-700 אלף אירו לעונה לשלוש שנים. יש לציין כי השחקן רחוק מלספק את הסחורה בקבוצתו הנוכחית, כשנכון לעכשיו הוא כבש 6 שערים ובישל 5 ב-22 הופעות בכל המפעלים.
גם מי ששימש כקפטן, נטע לביא, יקבל הצעה לחזור לקבוצה עם חוזה גבוה. כזכור, הקשר חתם בינואר 2023 בגאמבה אוסקה, שנמצאת נכון לעכשיו במקום העשירי בתום שמונה מחזורים בליגה היפנית.
בכר גם שם לעצמו למטרה להחזיר את צ'ארון שרי, שמושאל בארבעת החודשים האחרונים לניימכן ההולנדית. הקשר אמור לשוב אוטומטית למכבי חיפה בקיץ, אולם החזרה שלו למדים הירוקים תלויה גם בקצב ההחלמה של בנו. השחקן בן ה-35 רשם שמונה הופעות ב-11 המשחקים שקיימה ניימכן מאז שהצטרף לקבוצה, והוא כבש שני שערים, האחרון נגד הראקלס ב-2 במרץ.
3 צפייה בגלריה
שחקן אל עין עומר אצילי
שחקן אל עין עומר אצילי
יקבל הצעה נדיבה. אצילי
(מתוך האתר הרשמי של אל עין)
3 צפייה בגלריה
שרי במדי ניימיכן
שרי במדי ניימיכן
יסכים לחזור? שרי
(צילום: Pro Shots/Sipa USA via Reuters)
בגזרת הזרים בכר צפוי להנחית שלושה חדשים כאשר הבלם לורנצו שימיץ', הקשר שואו ושחקן הכנף דניל לסבוי יעזבו בוודאות, והחלוץ פרנצדי פיירו עשוי להימכר. בכר צפוי להחתים שוער בכיר ולא נראה שמקומו של שריף כיוף מובטח כשוער ראשון.
בכל הנוגע לגזרת הישראלים, שגיב יחזקאל נמצא בתוכניות של בכר, שכאמור, ישוב לסמי עופר עם הצוות שעבד איתו גם בכוכב האדום בלגרד והוא כולל את מאמן השוערים גיא וויזינגר, מאמן הכושר דרור שמשון, האנליסט אדם דייויד והמאמן המנטלי דני ענבר. סוגיית עוזר המאמן נותרה פתוחה.