האזינו לתוכנית המלאה
אחרי העלייה החגיגית של הפועל פ"ת לליגת העל, הגיע המנכ"ל אבי יחיאל, לתוכנית הספורט "ריפליי" ב-ynet radio כדי לדבר על מסע העלייה, על ההחלטה לעמוד בראש המערכת של הקבוצה בה גדל, ומהן התוכניות לעונה הבאה.
"הגעתי למועדון שהיה בו הרבה קשיים כלכליים וניהוליים", אומר יחיאל. "אלה היו הימים הראשונים של העמותה, עם אנשים שלא ניהלו לפני כן כדורגל. ראיתי את הפוטנציאל אבל היו גם קשיים. היה חוסר סדר, חוסר מנהיגות, מישהו שיוביל. מהר מאוד הבנתי מה הבעיות והתחלנו לתקן".
2 צפייה בגלריה
יחיאל. "לקח לי זמן להבין איך עושים את זה"
יחיאל. "לקח לי זמן להבין איך עושים את זה"
יחיאל. "לקח לי זמן להבין איך עושים את זה"
(ראובן שוורץ, one)
איזו בעיה הכי בלטה? "חוסר ההיררכיה וסדר ארגוני, האופן בו התקבלו החלטות. לקח לי זמן להבין לאיפה הגעתי ואיך עושים את זה. גם אם הבנתי את הבעיות לא תמיד היו לי תשובות. השנה הראשונה הייתה קשה, שנה של למידה, למדנו יחד, העמותה והמערכת. יאמר לזכותם שלמרות הטעויות שעשיתי ולמרות שירדנו לליגה א', הם עדיין החליטו להמשיך איתי".
הגעת למועדון שונה מזה שגדלת בו כשחקן? "שונה בתכלית. היה לנו אז שלד, הגענו לחצי גמר פעמיים, מקום שלישי בליגת העל, שחקני נבחרת, קבוצה תחרותית. כשהגעתי ב-2020 הדיסוננס היה עצום, הקבוצה לא הייתה טובה כבר קרוב לעשור, המועדון התרגל להפסיד, כמעט התפרק לגמרי. הפכנו למועדון של מפסידנים, לא מאמינים, בתחושה של כולם נגדנו. מצד אחד אנחנו מאוד גאים, הפועל פ"ת, אבל מצד שני אנחנו על הפנים".
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל פ"ת חוגגים אליפות
שחקני הפועל פ"ת חוגגים אליפות
שחקני הפועל פ"ת והאוהדים חוגגים עלייה
(צילום: יאיר שגיא)
בשנה הבאה צפוי להיות דרבי, לא הרבה יודעים שמדובר ביריבות מאוד עוצמתית? "היריבות מאוד גדולה אבל המועדונים ביחסים טובים היום. גם אני באופן אישי מול הלוזונים. לדעתי זה חשוב מאוד ששתי הקבוצות נמצאות היום בליגת העל. זאת עיר שאמורה להיות הרביעית בגדולה בארץ, והספורט בעיר צריך להתרומם. למרות היריבות צריך ללמוד לעשות דברים יחד למען המטרה הזאת".
אתה זוכר את הרגע שקיבלת את ההחלטה לבוא להפועל פ"ת? "קיבלתי את ההצעה וידעתי שאני רוצה לעשות את זה. אמרו לי לא להתקרב, שזה לא המקום הראשון להיות בו אחרי שחזרתי מארה"ב, מ'wework', אבל אינטואיטיבית הרגשתי שזה הדבר הנכון לעשות".
איזו הפועל פ"ת צפויה להיות בעונה הבאה? "מבחינה תקיציבית אני מאמין שנעמוד בין 17 ל-20 מיליון שקל. פחות מעשר מיליון שקל יילך לתקציב שחקנים. חשוב לנו גם המתקן עצמו, מחלקת הנוער, לא הכל יילך לקבוצה הבוגרת. המטרה היא להתייצב בליגת העל, ואין סיבה שלא נהיה שם. אם בעונה שעברה היו לנו 3,000 מנויים, אני מאמין שבעונה הבאה נגיע ל-4,000-5,000".
מצפה לכם עונה קשה, לא משהו שהתרגלתם אליו. "כל עוד אנחנו מאוחדים, צוות, הנהלה, אוהדים, נעבור את זה ביחד. יהיה מאתגר. אין סיבה לשדר שיהיה קשה. אולי בכלל יהיה לנו קל. האוהדים שלנו מאוד תובעניים אבל ברובם מבינים כדורגל ומבינים את הסיטואציה שהם נמצאים בה. הרצון הוא לבנות קבוצה שתישאר ליגה אבל שהיא תהיה חלק מבנייה לעונה השנייה. אני מסתכל על מכבי נתניה והפועל ירושלים כמודל".