בן למשפחת ספרא, אחת המשפחות היהודיות האמידות בעולם, שלח מייל נוסף מייד אחרי ההפסד אתמול (שבת) של הפועל ת"א למכבי פ"ת למנהל קבוצת המשקיעים, דייויד מינצברג וחמשת הבכירים בה. בפנייה הוצב אולטימטום לפיו אם לא ייפתחו עמו מגעים בטווח של 36 שעות, הוא יורד מההצעה שנחשפה לראשונה ב-ynet.
מדובר למעשה בהצעה שעשויה להניב שינוי בבעלות על הקבוצה כבר בשבוע הקרוב. משפחת ספרא היא משפחה של בנקאים סוחרים ונדבנים הנחשבים בין היהודים העשירים בעולם, ומגזין פורבס העריך כי בסך הכל מנהלת המשפחה עסקים בהיקף של 200 מיליארד דולר. את הונם עשתה משפחת ספרא בברזיל ובשוויץ ומאוחר יותר בארה"ב עם שמונה סניפי בנקים רק באיזור ניו יורק, במקביל לניהול בנקים באירופה.
2 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג
דיוויד מינצברג
במשפחת ספרא מצפים לתשובה תוך 36 שעות. דיוויד מינצברג
(צילום: יריב כץ)
למשפחה מגדלים בלונדון, חברת פירות ענק בדרום אמריקה. למשפחה הייתה גם פעילות בארץ.בין היתר רכשה את הבנק הבינלאומי הראשון לישראל, רכשו בעבר מניות בסלקום, בחברה שבנתה את מנהרות הכרמל וכיו"ב.
אחד מבני הדודים הוא זה שהגיש את ההצעה חסרת התקדים בשלישי האחרון למינצברג, ונכון לעכשיו עדיין לא קיבל מענה. אחד התנאים מבחינת מינצברג היה שהמיליארדר יזדהה, מה שקרה אתמול, כשנשלחה הודעה עם שמו המלא של אחד מבני הדודים במשפחת ספראי שהבהיר כי מדובר בו והוא מעוניין לרכוש מיידית את המועדון.
התנאים של מינצברג, כפי שנחשפו כאן לראשונה הם אלו: סגירת מלוא החובות של המועדון, החזר של כל השקעת קבוצת המשקיעים מהעונה, לקיחת הבעלות המלאה בלבד ללא שותפות, רכישה גם במקרה של ירידה לליגה הלאומית ועסקה מיידית ללא עיכובים מיותרים.
במסגרת ההסכמה של משפחת ספרא להיחשף, אחרי שנציגיהם כבר ביקר בבלומפילד במהלך העונה, הציבה המשפחה אולטימטום במייל שנשלח: "תשובה בתוך 36 שעות בלבד". אחרי שהמשקיע הזדהה ובעקבות האולטימטום, קבוצת המשקיעים בראשות מינצברג תתכנס היום לשיחת חירום בזום על מנת לקבל החלטה האם להשיב בחיוב להצעה.
"זו הזדמנות חד פעמית של הפועל ת"א שמיליארדר מאחת המשפחות היהודיות העשירות בעולם ייקח אותנו. חיכינו לזה ופספסנו את רומן אברמוביץ' בזמנו, את זה אסור לפספס", אמר גורם המעורה בהצעה. "הוא הציב אולטימטום ומחכה לתשובה עד מחר, אין הרבה שאמרו לא למשפחת ספרא. הוא יהפוך את הפועל ת"א לקבוצה ברמה אירופית גבוהה".

בהפועל ת"א חוששים מירידת ליגה

לצד מה שעשוי להפוך לאחת הבשורות החשובות בתולדות המועדון, ישנו חשש גדול בהפועל ת"א מירידת ליגה. אחרי ההפסד 4:2 למכבי פ"ת, שהיה המשחק התשיעי ללא ניצחון תחת יוסי אבוקסיס. מאז שהגיע המאמן, מאזנה של הקבוצה עומד על חמש נקודות מ-27 בלבד ושלושה שערים. במועדון מודאגים מאוד ומבינים כי הדו-קרב שלהם על ההישארות הוא מול אשדוד, שתשחק הערב נגד הפועל חדרה ועשויה להוריד את האדומים אל מתחת לקו האדום.
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א
שחקני הפועל ת"א
ירידת ליגה נראית קרובה מתמיד. שחקני הפועל ת"א
(צילום: טל שחר)
למרות הכישלון המקצועי של אבוקסיס, במועדון לא חושבים להחליפו כשנותרו ארבעה מחזורים עד לסיום העונה. אוהדי הקבוצה המתינו בסיום המשחק גם לאבוקסיס וקיללו אותו, כשאוטובוס הקבוצה לווה על ידי ניידות משטרה למתחם האימונים בוולפסון. "לא יכול להיות שכל טעות שלנו הופכת לשער", אמרו בהפועל. "איינבינדר עם עוד מפגן מסויט וזובאס בשני שערים באשמתו - דווקא השחקנים הוותיקים בסופו של דבר מורידים אותנו ליגה".
בקבוצה טענו כי שניר לוי וה-VAR לא קיבלו החלטה נכונה במקרה של נגיעת יד של טפר, שבישל את השער השלישי של מכבי פ"ת למאור לוי, וזעמו על ההתרסה של עוביידה חטאב ליד ספסל הקבוצה.