האזינו: ברק בכר מדבר על המעבר לכוכב האדום
עומר אצילי עשוי לעבור ממכבי חיפה לאמירויות, בעיקר בשל חוזה המיליונים שמוצע לו. כוכב הירוקים מנהל מגעים עם אל-עין, לה יש הסכם שיתוף פעולה עם מכבי חיפה ומי שנחשבת כרגע כמועמדת הבכירה לצרף אותו. יש לציין כי גם שני מועדונים נוספים מהאמירויות חושקים בשחקן: אל-וואחדה ואל-ג'זירה.
בכל מקרה, ההצעה שהונחה לאצילי על השולחן היא הגבוהות בתולדות הכדורגל הישראלי: 2.5 מיליון אירו נטו לעונה, כשיחד עם מענקים שונים שיוכנסו לחוזהו, כמו הישגיות וכיבוש שערים, השכר צפוי לקפוץ ל-3 מיליון. משמע: 12 מיליון שקל.
3 צפייה בגלריה
אצילי
אצילי
בדרך למפרץ? אצילי
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
אצילי
אצילי
אצילי
(צילום: עוז מועלם)
יש לציין כי הקבוצה שתחתים את השחקן תהיה צריכה קודם כל להפעיל את סעיף השחרור שיש לו במכבי חיפה ועומד על 2 מיליון אירו. ההתלבטות של אצילי, שעשוי לרשום היסטוריה - אם וכאשר יחתום - עם הפיכתו לכדורגלן היהודי הראשון שיגיע לאבו-דאבי, קשורה באורך החוזה. אל-עין מציעה לאצילי חוזה לשלוש שנים, בעוד המועדונים האחרים מדברים על חוזה לשנתיים.
גם הנושא המקצועי, כמו למשל מי יהיה המאמן, חשוב מאחר שלחלק מהמועדונים אין עדיין מישהו חתום על הקווים לעונה הבאה. נראה כי העדיפות של הכוכב היא לאל-עין, כששכרו יהיה פי 6 לעומת מה שהוא מרוויח בחוזהו המשודרג במכבי חיפה, אולי אף יותר.
מתברר כי לאצילי חוזה בסך כ-525 אלף אירו לעונה, הגבוה ביותר במכבי חיפה אחרי שהיה אחראי בשנתיים האחרונות על 76 שערים ובישולים בדרך לאליפות השלישית ברציפות. לא מדובר בחוזה מובטח, אלא סכום שמורכב מפרמיות של הישגיות וכיבוש שערים.
בסביבת אצילי מבהירים כי במידה והעסקה תבשיל הוא מאוד ישמח לעבור לאל-עין או לכל קבוצה אחרת באמירויות: "עומר כבר בן 30, הוא צריך לחשוב קדימה על העתיד שלו ושל משפחתו. מדובר פה על כסף גדול שאין בכדורגל שלנו. הוא מאוד מתלהב ומקווה מאוד שזה ייצא לפועל".
גורמים הבקיאים בפרטי העסקה מבהירים כי זה רחוק מסגירה וכי יש הרבה מאוד מכשולים בדרך. בתוך כך, המנהל המקצועי של הירוקים, גל אלברמן, כבר עסוק במציאת מחליף לאצילי, כאשר אושר דוידה נחשב לאחד השחקנים הכי מבוקשים בשורות האלופה.
3 צפייה בגלריה
עומר אצילי חוגג
עומר אצילי חוגג
פרק חדש בקריירה? אצילי
(צילום: עוז מועלם)
מי שעוד צפוי לעזוב את האלופה הוא דיא סבע, שמחזיק בהצעות של למעלה ממיליון אירו לעונה בטורקיה ואף סכומים כפולים באמירויות. סעיף היציאה שלו הוא מינורי - 250 אלף דולר - ודובר על כך מוקדם יותר כי יעזוב בקיץ.