אחרי שנחשף ב-ynet כי מאמן הפועל ת"א, מייקל ולקאניס עובר לאיאקס לתפקיד עוזר המאמן. במועדון התקבלה החלטה למנות מאמן זר אחר, הספרדי בורחה למה, ששימש כעוזרו של האוסטרלי בוולפסון ומקבל בגיל 32 את אתגר חייו.
רק בשנה שעברה אימן למה את אינטר עלייה ת"א מליגה ג', משרת המאמן הראשי בקבוצה בוגרת היחידה בקריירה שלו והיה אחראי על עלייתה לליגה ב', זאת במקביל להיותו מאמן הכושר של הפועל כפ"ס מהליגה הלאומית. הרצון של מנהל מחלקת הכדורגל, חן סול, היה להחתים מאמן זר. הוא לא רצה למנות מאמן ישראלי על מנת לשמור על היררכיה ברורה, זאת למרות שהוצעו לו מאמנים ישראלים כמו רן בן שמעון. למעשה מי שמנהל כרגע מקצועית את הפועל ת"א הם שני טירונים: סול שלפני מינויו היה מאמן נערים ג' במועדון, ולמה שאימן בעונה שעברה בפעם הראשונה קבוצה בוגרת בליגה ג' בישראל ושימש כמאמן כושר בהפועל כפ"ס.
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ת"א בורחה למה
מאמן הפועל ת"א בורחה למה
בורחה למה. אתגר משמעותי
(באדיבות הפועל ת"א)
"יש לנו אמון רב בבורחה, שהוחתם מראש מתוך כוונה להתקדם ולהיות מאמן ראשי בעתיד – אין לנו ספק כי הוא יעמוד באתגר ויש לו את התמיכה המלאה שלנו", נמסר מהפועל ת"א באופן טבעי עם ההימור הגדול בבחירה של הספרדי. "בורחה הוא מאמן מבריק שמאמין בעבודה קשה, אדם אכפתי ומקצוען אמיתי – ואנו מאמינים בו וביכולת שלו לעמוד במשימות שהצבנו לעצמנו העונה".
בהפועל לקחו את ההימור עם מי שעשה התקדמות הדרגתית עד להגעה לרגע השיא שלו בקריירה. הוא שימש בעברו כשליח "לה ליגה" בסין, ברזיל, מקסיקו ורוסיה, שם מילא מספר תפקידים שונים. התפקיד הראשון שלו בישראל היה במחלקת הנוער של הפועל באר שבע במסגרת שיתוף הפעולה עם אתלטיקו מדריד. במהלך הקורונה והעזיבה הזמנית של אלונה ברקת השותפות בין המועדונים פורקה. למה, שבת זוגתו היא ישראלית, החליט להישאר בארץ ומונה למאמן קבוצת הנוער על ידי מאור מליקסון ואליניב ברדה.
2 צפייה בגלריה
מייקל ולקאניס
מייקל ולקאניס
מייקל ולקאניס. המליץ על למה
(צילום: עוז מועלם)
"הוא יכול להיות הפתעה טובה כי הוא יודע כדורגל", הסבירו בבאר-שבע את המינוי. מאוחר יותר הפך למה לעוזרו של קרלוס גרסיה בבית"ר ת"א/בת-ים, קבוצת הבת של מכבי ת"א, שהייתה אז בליגה הלאומית.
בזמן שכל צוות האימון הזר עזב את הארץ, כולל המאמן מייקל ולקאניס, למה בחר להישאר בישראל יחד עם בת זוגתו, הוא הגיע לבסיסים בדרום ולחמ"לים אזרחיים על מנת לסייע במאמץ המלחמה בעזה.
בשיחות שהתקיימו בין ולקאניס לדיוויד מינצברג, האוסטרלי המליץ על למה כאיש כדורגל שהתפתח הרבה בשנים האחרונות ויכול לשמש כמאמן של הפועל ת"א. וזה התחבר עם הרצון של סול להתמודד עם מישהו שמקבל את הסמכות שלו.