עוד לפני שמכבי חיפה ומכבי ת"א יעלו הערב (רביעי, 20:00) לדשא באצטדיון בנתניה, למפגש ראש בראש בגמר גביע הטוטו, השיגה אתמול האלופה ניצחון על היריבה הגדולה שלה. בעיקר תודעתית.
ליאור קאסה בחר בהצעת מכבי חיפה על פני מכבי ת"א, שנראה כי בשנה האחרונה איבדה כמעט לחלוטין מכוח ההרתעה שלה. או אם תרצו הפסידה בכל קרב אפשרי מחוץ למגרש מול הירוקים. קאסה חתם לחמש שנים במועדון ואמר אחרי החתימה: "מרגש מאוד לחתום במועדון הגדול בישראל, הגשמתי חלום. האהבה של הקהל לשחקנים, אין את זה בשום מקום"
4 צפייה בגלריה
ליאור קאסה
ליאור קאסה
כישרון גדול. קאסה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
מסאי דגו
מסאי דגו
השיחה איתו הכריעה. דגו
(צילום: עוז מועלם)
גם במקרה הנוכחי, לא היה שום חדש. מכבי ת"א ומכבי חיפה הגישו עבור קשרה בן ה-18 של הפועל ירושלים הצעות דומות בסך 1.1 מיליון אירו בנוסף ל-20 אחוזים מדמי מכירה עתידית, שנענו בחיוב על ידי האדומים. קאסה דיבר עם ראשי שתי הקבוצות - כולל עם הבעלים של כל אחת - אבל לבסוף השיחה עם מאמן מכבי חיפה, מסאי דגו, הובילה לפור. היהלום הצעיר יגיע לסמי עופר. קאסה קיבל מיליון שקל דמי חתימה, והוא יקבל עוד מיליון שקל אחרי שישתחרר מהצבא (יתגייס עוד שלושה חודשים). השכר הממוצע שלו יהיה 250 אלף אירו.
קאסה עלה לבוגרים אשתקד, זכה לשחק מעט במסגרת הפלייאוף העליון, אך העונה כבר הפך לשחקן משמעותי במערך של זיו אריה כשלרשותו 11 הופעות, כמו גם בישול בניצחון 0:1 על הפועל חדרה. לא מדובר בשחקן מוכח ובכיר, אלא בכישרון גדול, ובחירתו במכבי חיפה היא המשך ישיר למגמה של השנים האחרונות. עוד ניצחון יוקרתי של יעקב שחר על מיץ' גולדהאר.
הירוקים גברו בשנים האחרונות על הצהובים גם במאבקים על צ'ארון שרי, עלי מוחמד, דיא סבע, דין דוד וליאור רפאלוב. כעת הם סימנו "וי" גם על קאסה, וזו ממש לא סתם החתמה, מאחר שמדובר כאמור בדמי העברה של לא פחות מ-1.1 מיליון אירו. לשם השוואה, פרנצדי פיירו, השחקן היקר בתולדות מכבי חיפה, עלה לה 1.6 מיליון אירו.
4 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
הטיל את כל כובד משקלו, אבל זה לא עזר. גולדהאר
(צילום: עוז מועלם)

נותרו רק פירורים

גולדהאר לא נוהג לשוחח עם שחקנים, למעט מקרים כמו ערן זהבי ואלי דסה, אבל הפעם הטיל את כל כובד משקלו בנוסף לשיחות שניהלו המנכ"ל בן מנספורד והמאמן רובי קין עם השחקן. במכבי ת"א האמינו שיצליחו לשכנע את קאסה - שקיבל הצעות כספיות זהות משתי הקבוצות - אבל כאמור, דגו הוא זה שגרם לכישרון הצעיר לבחור בחיפה. המאמן הבהיר לו כי הכניסה שלו לעניינים תהיה מיידית. מבחינתו הוא מיועד לשחק בעמדת הקשר המרכזי ולהתמודד על דקות רק עם עלי מוחמד.
על הפרק עמד גם הניסיון של דגו עם צעירים רבים להם נתן הזדמנות כמו ענאן חלאילי, עילאי פיינגולד, עילאי חג'ג', סוף פודגוראנו ושריף כיוף. במכבי ת"א יש את רוי רביבו ודור תורג'מן הצעירים שממלאים תפקיד משמעותי, אבל גם יותר שחקנים להתחרות איתם על העמדה מבחינת קאסה. בסופו של דבר, קאסה הפך לקרב אגו בין שחר לגולדהאר, בו ניצח הישראלי שהותיר שוב את הקנדי מאחור ואולי הוכיח כמה חשוב להיות מושרש ולחיות את השטח מקרוב.
4 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מכבי חיפה
מכבי ת"א מכבי חיפה
גם הוא הוכיח שלצעירים יש מקום במכבי חיפה. חלאילי
(צילום: עוז מועלם)
עד כה צירפה מכבי ת"א בינואר רק את האקסים מתן בלטקסה ועדן קארצב - האחרון גם בכלל לא היה מגיע לולא פרשת הפוסט למען החטופים שגרמה לו לעזוב את איסטנבול בשאקשהיר - וכעת היא בלחץ. בקבוצה שוקלים לפתוח במהלך לצירוף אלעד מדמון מהפועל חדרה, אבל קבוצתו התחייבה לא להעביר אותו עד לסיום העונה; הצהובים ינסו להתניע גם מהלך לצירוף איתן אזולאי, אבל במכבי נתניה מעדיפים להמתין לטורניר הכדורגל של המשחקים האולימפיים בפריז ולאחר מכן לנסות למכור אותו בסכום גבוה.
גם עדי יונה מבית"ר ירושלים עורר עניין אצל מכבי ת"א, אבל יש לו סעיף שחרור של שני מיליון אירו ולצהובים-שחורים אין שום כוונה למכור אותו. במילים אחרות, מסתמן כי גם הפירורים שהותירה מכבי חיפה לא ממש זמינים עבור המוליכה, שלא סתם נמצאת בתקופה רעה גם על הדשא.