התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן
אחד הדברים שיכולים להוריד ממישהו הערכה שמגיעה לו הוא תזמון. אם מישהו אחר הצליח ממש לפניך, יש מצב שיתייחסו אליך פחות. עדיף להיות ראשון. נדמה שההצלחה המסחררת של נבחרת הנוער במונדיאליטו הורידה במידה מסוימת את הבאזז סביב הנבחרת הצעירה, לפחות ברגעים הראשונים של הטורניר, ולא בצדק – ההישג שלה אתמול לא נופל ממה שעשה הנוער בארגנטינה.
נכון, שם היה מדובר באליפות העולם ולא אירופה, ובניצחון על ברזיל, ובחצי גמר, אבל חשוב להבין שהרמה ביורו הצעירות גבוהה בהרבה. רוב כוכבי הטורניר הזה בני 23, הם שחקני בוגרים לכל דבר, בהרכב של קבוצות בכירות בליגות הראשונות במדינות שונות. ברמה הקבוצתית, בגילים האלה הפער מישראל נפתח משמעותית. והנה, בבית שכלל לא רק את צ'כיה, זאת שנוצחה אתמול, אלא גם את אנגליה וגרמניה, שתי אימפריות, ישראל ברבע הגמר.
3 צפייה בגלריה
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל עומרי גאנדלמן חוגג עם חבריו
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל עומרי גאנדלמן חוגג עם חבריו
הישג לא פחות גדול מזה של נבחרת הנוער. עומרי גאנדלמן חוגג עם חבריו
(צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
בכל מקרה, למה צריך בכלל להשוות? להפך, האמת שצריך לחבר את הטורנירים, את ההישגים, וליהנות מהם יחד. מדובר בשתי נבחרות צמודות-גיל. אלה שנולדו בשנים הראשונות של המילניום, אולי ישיגו איזה שינוי בכדורגל הישראלי. אולי.

גיא לוזון עשה בית ספר

לישראל הייתה תוכנית ברורה מול צ'כיה. המטרה הייתה לגרום ליריבה ללכת יותר ויותר לאחור, גם אם השער לא יגיע מוקדם. המאמן הצ'כי עזר, עם חילוף כפול כבר אחרי ההפסקה, כזה ששלח את השחקנים שלו עוד יותר אחורה, אבל חשוב לומר גם שמדובר בהצלחה של גיא לוזון. בעקבות עברו, ואולי גם העובדה שלא היה מאמן הנבחרת לאורך רוב המוקדמות, לוזון לא נתפס כפני ההישג, ודאי לא כמו אופיר חיים. זה בסדר, אבל הוא בהחלט חשוב בהישג הזה. היה אפשר להרגיש זאת בתגובות השחקנים כלפיו בסיום.
הפתיחה עם שני חלוצים הייתה טובה. דור תורג'מן היה צריך למסור אמנם לעמרי גאנדלמן במקרה אחד שבו קשר נתניה היה פנוי לגמרי, אבל זו שוב הייתה הופעה טובה של חלוץ מכבי ת"א, שעושה עם הכדור פעולות נכונות של חלוץ מרכזי. עידן טוקלומטי, שפתח הפעם לצידו, היה טוב מאוד במחצית הראשונה, אבל נעלם בשנייה.
3 צפייה בגלריה
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל דור תורג'מן
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל דור תורג'מן
הופעה טובה מאוד. דור תורג'מן
(צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
3 צפייה בגלריה
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל אוסקר גלוך
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל אוסקר גלוך
הבישול, איך לא, הגיע ממנו. אוסקר גלוך
(צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
בכל מקרה, למרות אותו מצב שבו גאנדלמן לא קיבל את הכדור, הוא כן הבקיע את שער הניצחון. גאנדלמן נתן קטנה חכמה עם הכתף לשומר שלו, הרחיק אותו ממנו בצורה מספקת כדי להגיע לכדור לפניו. המסירה הגיעה, איך לא, מאוסקר גלוך. זה לא טורניר-על של גלוך, בטח לא בהשוואה לכישרון הברור שלו, אבל עדיין, הוא זה שבישל את שני השערים היחידים של ישראל בטורניר.
שחקן נוסף שצריך לציין הוא בלם אשדוד גילי כהן. סתיו למקין הוא לרוב הבלם המדובר יותר, אבל כהן הוא שחקן ההגנה הבולט של ישראל בטורניר. גם מול צ'כיה הוא היה מצוין.
הקפטן, כל השחקנים, המשפחות ביציעים, חגגו בסיום. גם לוזון, כמובן. זוכרים את החגיגות שלו אחרי הניצחון על אנגליה ביורו הצעירות לפני עשור? איך אפשר לשכוח. גם אז היה זה המשחק השלישי של שלב הבתים, גם אז השיגו לוזון והנבחרת ניצחון ראשון, אבל ההבדל ענק. אז החגיגות נתפסו באופן מוזר, הרי המשחק לא שינה דבר, ישראל הודחה מהטורניר, ואילו הפעם מגיע ללוזון, מגיע לכדורגל הישראלי כולו, להמשיך לחגוג. לכו תדעו, עוד ניצחון אחד, בשבת, ואולי החגיגות יגיעו גם לאולימפיאדת פריז בשנה הבאה.
פורסם לראשונה: 07:00, 29.06.23