במכבי חיפה, כצפוי, זועמים על החלטת בית הדין של ההתאחדות לכדורגל להוריד לקבוצה נקודה נוספת ממאזנה בגין השלכת האבוקה למגרש במשחק נגד מכבי ת"א. הקבוצה הודיעה רשמית כי תערער על העונש.
זאת הפעם השנייה העונה שמופחתת נקודה ממאזנה של מכבי חיפה ובעקבות ההחלטה איבדו הירוקים את מקומם בפסגת ליגת העל לטובת מכבי ת"א.
4 צפייה בגלריה
רפאלוב
רפאלוב
עצבני. רפאלוב
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
הסטורי של מסאי דגו
הסטורי של מסאי דגו
הסטורי של מסאי דגו
(צילום מסך)
גורם בקבוצה אמר: "זו פשוט בושה וחרפה שהולכים להכריע את האליפות העונה בבית הדין ולא על כר הדשא, אין יותר מאכזב מזה. בפחות משנה הפחיתו לנו חמש נקודות. הוציאו לנו את הרוח מהמפרשים". בקבוצה צפויים לערער על ההחלטה.
ליאור רפאלוב, אחד מכוכבי הקבוצה, כתב בפוסט שפרסם בסטורי שהעלה בחשבון האינסטגרם שלו: "הגיע הזמן לומר בקול את מה שכל השחקנים מרגישים - אני באופן אישי חזרתי לישראל אחרי 12 שנים בבלגיה על מנת לסגור מעגל ולזכות באליפות. בהמון שנים פירוטכניקה ביציעים היו חלק בלתי נפרד מהחוויה שלי שם. אוהדים שהיו זורקים אבוקות לכר הדשא בקנס מאוד גבוה ובהרחקה לצמיתות מהמגרשים. מעולם לא נתקלתי בעונש קולקטיבי שופגע בספוטריביות של המשחק שכולנו אוהבים".
4 צפייה בגלריה
הסטורי של ערן זהבי
הסטורי של ערן זהבי
הסטורי העוקצני של ערן זהבי
(מתוך עמוד האינסטגרם של ערן זהבי)
רפאלוב הוסיף: "לנו כשחקנים וכמועדון שעובד סופר קשה להגיע למצוינות ולהגשת המטרות שלנו, זה מרגיש כאילו הורסים לנו את המשחק. אברך כל קבוצה שתזכה בתואר על כר הדשא. מקווה שמקבלי ההחלטות לא יהרסו את המאבק הספורטיבי המאוד מעניין שיש העונה בכדורגל שלנו".
מאמן מכבי חיפה, מסאי דגו, הוסיף: "אתה עובד קשה, נותן את הכל, זו הפרנסה שלך, ואז זה מגיע. החלטות מנותקות שפוגעות במשחק".
4 צפייה בגלריה
דגו
דגו
"אתה עובד קשה, נותן את הכל, זו הפרנסה שלך, ואז זה מגיע". דגו
(צילום: EPA/ANTHONY ANEX)
מגן הקבוצה, פייר קורנו, התייחס לעונש גם הוא ברשתות החברתיות: "החלטות ספורטיביות מבישות. נקודות משיגים על המגרש ולא מחוצה לו. צריך למצוא פתרונות במקום להעניש אותנו בנקודות. אנחנו קוראים לזה להיות הגון".
בלם מכבי חיפה, רמי גרשון, סיכם: "עבודה קשה כל כך נגזלת בקלות בלתי נסבלת. הגיע הזמן לעשות לזה סוף!".
לצד זאת, כוכב מכבי ת"א, ערן זהבי, בחר לעקוץ את הירוקים כשפרסם סטורי בחשבון האינסטגרם שלו שכלל את הסינגל של משה פרץ "את מקום ראשון", בהתייחסו כמובן לעלייתם של הצהובים לפסגת ליגת העל על חשבון האלופה.

ההתאחדות: "נצטרף לערעורי הקבוצות"

ההתאחדות לכדורגל התייחסה גם כן לעונשים האחרונים שהוטלו בבית הדין. בהודעה רשמית, נמסר: "ההתאחדות תצטרף לערעורים ולבקשה לדיון נוסף, שעה שיוגשו, ותבקש לקיים דיון משותף בהרכב מורחב בנושא הפעלת שיקול דעתו של בית הדין בהפעלת עונשים על תנאי בראי תקנון המשמעת החדש".