אפקט ההחתמה הנוצצת של נועם דוברת בהפועל ירושלים עשה את שלו. לא פחות מ-9,000 אוהדים אדומים כבר הבטיחו את מקומם מחר (שבת, 20:20) בפיס ארנה בקלאסיקו מול מכבי תל אביב, במסגרת המחזור ה-13 בליגת העל.
כדי לא לאכזב את אותם אוהדים, ובעיקר כדי להכניס את דוברת לקצב כמה שיותר מהר (למרות שערך רק אימון אחד עם קבוצתו החדשה), הכישרון הצעיר, שעל מעברו לירושלים פורסם לראשונה ב-ynet, נרשם לסגל וצפוי לערוך את הופעת הבכורה שלו במדים האדומים-לבנים.
3 צפייה בגלריה
נועם דוברת
נועם דוברת
ועכשיו: יצטרך לאכול את הפרקט. דוברת
(צילום: עוז מועלם)
ירושלים במקום הראשון בטבלה ועם המאזן הטוב בליגה (2:9). מכבי ת"א, לעומת זאת, שלישית (4:7) ובתקופה לא טובה. היא מגיעה לא רק אחרי ה-83:82 להפועל ת"א בדרבי, אלא גם כשהיא רשמה ברביעי האחרון הפסד שמיני ברציפות ביורוליג (השוואת השיא השלילי שלה בכל הזמנים).
כזכור, בקיץ האחרון ירושלים ניסתה לצרף את הגארד בן ה-19 של מכבי ראשון לציון ואף הציעה עבורו סכום של 2 מיליון שקל, אך נענתה בשלילה. ברגע שהקבוצה של יותם הלפרין זיהתה הזדמנות נוספת לצרפו שוב, היא הציעה השבוע לכתומים עסקה חדשה - בסך 1.2 מיליון שקל - שנסגרה ודוברת אף חתם על חוזה ארוך טווח ל-3.5 שנים.
המשימה הראשונה של דוברת היא קודם כל להזכיר במעט את היכולת שלו מהשנתיים שחלפו. לפני שתי עונות נבחר לתגלית עונה ואשתקד לשחקן המשתפר. הוא היה בורג מרכזי בקבוצה שגם העפילה בעונה שעברה לגמר הגביע, אך נפצע לקראת סיומה.
3 צפייה בגלריה
נועם דוברת
נועם דוברת
יחזור לעצמו אחרי פתיחת עונה חלשה? דוברת
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
רטין אובאסוהן
רטין אובאסוהן
צריך יותר מנוחה. אובאסוהן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מאז אותה פציעה הוא למעשה לא רק שלא חזר לעצמו, אלא גם חווה ירידה תלולה בממוצעים. העונה העמיד עד כה 4.3 נקודות, 2.1 אסיסטים ב-20 דקות למשחק ובעיקר נראה מאוד מהוסס במשחק שלו וחסר ביטחון. לירידה ביכולת יש מספר גורמים, הראשונה היא כמובן הפציעה שהוציאה אותו לגמרי מהשטף; השנייה היא היכולת של מכבי ראשון לציון מתחילת העונה, שגרמה להרבה תזוזות ושינויים בסגל; והשלישית, לפי גורמים בענף, היא האכזבה שלו מהקבוצה שלא הסכימה לשחרר אותו עוד בקיץ להפועל ירושלים.
לא סתם ירושלים התחזקה בכישרון הצעיר. קודם כל היא משוועת כבר תקופה ארוכה לרכז נוסף. כבר מתחילת העונה היא חיפשה מוביל כדור שני, לאחר שהתברר שיובל שניידרמן הצעיר עדיין לא מוכן מקצועית להוביל קבוצה בליגת העל. התפקיד של דוברת העונה הוא בעיקר יהיה להוריד את העומס מרטין אובאסוהן.
אם בשלושת המשחקים הראשונים תחת אורן עמיאל, הוא שיחק בממוצע 25.6 דקות. בעידן יותם הלפרין עלה ל-32 דקות בעקבות סידור ההיררכיה בתוך הסגל וההבנה שאובאסוהן הוא זה שצריך להחזיק בכדור ולנהל את המשחק. כעת דוברת אמור להוריד מעט מהעומס שישנו על הרכז הבלגי. איך השידוך החדש יעבוד? ימים יגידו.