ייתכן שתוצאה טובה יותר מול איסלנד לא רק הייתה משאירה את יוסי בניון לשנתיים נוספות כמנהל המקצועי של נבחרת ישראל הבוגרת, אלא אפילו הייתה מובילה לשדרוג בתפקידו - ובמקביל לפיחות במעמדו של המנהל הטכני של הנבחרות הצעירות, בוני גינצבורג.
במהלך שיחת הפרידה אתמול (שלישי) בין בניון ליו"ר ההתאחדות שינו זוארץ, שנערכה בטונים צורמים ותוכנה נחשף היום ב-ynet, טען בניון הזועם כי לאחרונה זוארץ הבטיח לו במספר הזדמנויות כי יממש את האופציה להאריך את חוזהו. כעת מתברר כי זוארץ אף התכוון להעניק לבניון את האחריות על הנבחרת האולימפית, הנמצאת כיום בידיים של גינצבורג. לתפקיד זה חשיבות גדולה במיוחד השנה, לאור השתתפותה של הנבחרת באולימפיאדת פריז בקיץ הקרוב, לראשונה זה 48 שנה.
2 צפייה בגלריה
יוסי בניון
יוסי בניון
היה אמור לקבל אחריות על הנבחרת האולימפית. בניון
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
בוני גינצבורג
בוני גינצבורג
צפוי להישאר בתפקידו כמנהל הטכני של הנבחרות הצעירות לשנה נוספת. גינצבורג
(צילום: עוז מועלם)
זוארץ לא האמין בנחיצותו של מנהל מקצועי שיתמקד בנבחרת הבוגרת בלבד (בניון מונה לתפקיד על-ידי קודמו של זוארץ, אורן חסון), וחשב כי יהיה נכון יותר אם בעל התפקיד ינהל את כלל הנבחרות - מהבוגרת עד לנערים. בנוסף, היחסים בין מאמן הנבחרת האולימפית גיא לוזון לבין גינצבורג אינם טובים במיוחד, ורק בשבועיים האחרונים נאלץ יו"ר ההתאחדות להתערב בנושא ניוד שחקנים בין נבחרת הנוער לנבחרת הצעירה. גינצבורג לא ידע על המהלך המתוכנן, שבסופו של דבר לא יצא לפועל בגלל התבוסה לאיסלנד בפלייאוף העלייה ליורו, שהובילה לפרידה מבניון.
גינצבורג צפוי להישאר בתפקידו כמנהל הטכני של הנבחרות הצעירות לשנה נוספת, אולם לא תהיה לו השפעה על הנעשה בנבחרת האולימפית. הוא ימשיך להיות אחראי על נבחרת הנוער של אופיר חיים וימנה מאמנים לנבחרות הצעירות יותר, כולל מציאת מחליף לגדי ברומר שעזב את נבחרת נערים א' לטובת תפקיד מנהל האקדמיה של מכבי ת"א.