אחרי שביום חמישי ניצחה נבחרת ישראל 2:4 את זמביה במשחק ידידות, מחר (ראשון, 18:30) היא תארח את קפריסין באצטדיון פ"ת למשחק ההכנה השני לקראת משחקי מוקדמות יורו 2024. רגע לפני המפגש, ערכה הנבחרת מסיבת עיתונאים בהשתתפות המאמן אלון חזן והקפטן ביברס נאתכו.
נאתכו, שחווה עונה מצוינת בפרטיזן בלגרד (11 שערים ושני בישולים בכל המסגרות), לא שותף בניצחון על זמביה. חזן התייחס לכך: "במשחק נגד זמביה רציתי שחקנים עם מהירות וזו הסיבה שנאתכו לא שולב. אני לא מתכוון לתת לו שום דבר מתוך חסד או מרחמים, כל מה שהוא מקבל בנבחרת זה בזכות. אני זה שמקבל את ההחלטות ולצערי הוא לא שותף במשחק הקודם, אבל אני באמת משתדל לנטרל את היחסים שיש לי עם שחקנים מסוימים ואת הרגשות כדי לנהל את הדברים בצורה הכי מקצועית".
1 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
""במשחק נגד זמביה רציתי שחקנים עם מהירות". חזן
(צילום: עוז מועלם)
על המטרה של המשחק מול קפריסין: "המטרה שלנו בראש ובראשונה היא לקדם את הנבחרת שלנו, כדי שלא נצטרך לעשות כל פעם התאמות לפי היריבה, אלא שנסגל לעצמנו את הדרך שבה אנחנו רוצים לשחק וגם את הרצון לנצח תמיד. אם אנחנו טובים מקפריסין? אני לא רוצה להשוות. אני יודע שאנחנו נבחרת טובה".
על הרוטציה הצפויה: "יש שחקנים ששיחקו 90 דקות במשחק האחרון וחלקם הגיעו אחרי משחקים רבים באירופה ובליגה, ביברס נמצא בעומס גדול - ניסינו לחלק במשחק הקודם וננסה לעשות זאת גם הפעם ולאפשר לשחקנים לשחק".
על החזרה של זמביה מפיגור כפול: "לשמחתי זה לא קורה לנו בדקות רבות בהרבה משחקים, אבל מול זמביה זה קרה. זה היה משחק הכנה קלאסי, כי דרך הדברים האלה רואים מה לא עובד נכון ויכול לעזור לנו כדי לשפר אותם להמשך".
על ערן זהבי: "הייתי שמח מאוד שערן זהבי יהיה חלק מסגל הנבחרת, אבל קרו דברים שלא אפשרו זאת. אני מאמין שכל דבר אפשר לפתור".
לדבריו של חזן הוסיף הקפטן נאתכו: "נכון שיהיו משחקים שאשחק בהם קצת פחות, אבל זה בסדר. אני מודע לזה. כשאני על המגרש, אעשה את המקסימום. ביום שאהיה שלם עם זה שאני לא משחק אומר לאלון 'תודה ואל תזמין אותי'. אני ספורטאי ואני רוצה לשחק כמה שיותר, כמובן שהצלחת הנבחרת היא הכי חשובה, אבל אני מאמין שאני יכול לתרום, לא הייתי מגיע אם לא הייתי חושב שאני מספיק טוב - לא משעמם לי בבית".