לפני שלושה ימים שרון ניסנוב עוד סירב לחתום על מזכר ההבנות עם קבוצת הניהול האמריקאית, שמתעניינת בהפועל ת"א, ועורר עליו את זעם האוהדים. שלשום הוא הודיע כי שינה את דעתו, ואתמול צירף את חתימתו על המסמך, עליו התנוססו כבר חתימותיהם של יתר שלושת הבעלים.
עכשיו הוא מסביר מה גרם לטוויסט בעלילה: "נפגשתי עם מי שעומד בראש קבוצת הניהול, דייויד מינצברג, ולא התרשמתי שיש להם את הממון הנדרש לשדרג את המועדון - לכן חשבתי שלא נכון לחתום על מסמך ההבנות. אותי מעניינת רק הפועל ת"א, גדלנו עליה מגיל אפס בבית. אבל אז הוצגו בפניי נתונים שמצביעים כי חברת הניהול, עם המשקיעים מארה"ב ובריטניה שעומדים מאחוריה, היא בעלת ממון. הבנתי שמבחינה כלכלית הם חזקים מאיתנו, ושיש להם יכולות לקחת את הפועל להיות בעלת התקציב הרביעי בליגה בשלב הראשוני, ולכן נתתי את האור הירוק".
2 צפייה בגלריה
שרון ניסנוב
שרון ניסנוב
טוויסט בעלילה. ניסנוב
(צילום: עוז מועלם)
ולמחאת האוהדים מול ביתך לא הייתה השפעה על ההחלטה שלך? "זה לא היה קשור ללחץ האוהדים, שמרביתם מעריכים את מה שעשינו בשבע השנים האחרונות, אלא נטו כשהבנתי שטעיתי ושהם יכולים להעמיד תקציבים".

"בוקסנבוים צריך להישאר"

אחרי החתימה של ארבעת הבעלים, לקבוצה האמריקאית יש 45 יום לבדיקת הנאותות, ואם יקבלו מחברת רואי החשבון את האור הירוק, הם יעבירו לחשבון נאמנות שבעה מיליון שקלים בהם ייעשה שימוש בעונה הבאה. "יש הבדל בין תקציב שחקנים של 15 מיליון שקל, שיש גם לבית"ר ירושלים או מכבי נתניה למשל, לבין תקציב של 25 מיליון שקל שהאמריקאים מדברים עליו, ולכן אני חושב שמבחינת הפועל זה הדבר הנכון", אומר ניסנוב. "הם יכולים לראות את הפוטנציאל שיש בהפועל, בעלת הקהל הכי טוב ונאמן בארץ, ולהשקיע עוד כספים בהמשך".
2 צפייה בגלריה
בוקסנבוים
בוקסנבוים
"מעריכים אותו". בוקסנבוים
(צילום: עוז מועלם)
אתם כבר שבע שנים במועדון. איך אתה מסכם את התקופה הזו? "היא עדיין לא הסתיימה, יש עוד דרך ארוכה לפנינו, אבל היו עליות וירידות כמובן. מראש אמרנו שננהל את הקבוצה בצורה שפויה, וכך עשינו. הצלנו את הקבוצה מפירוק, ותאמין לי שתשעים אחוז מהקהל שלנו זוכר לנו את זה והוא לא כפוי טובה. יש היום לכל רוכש עם כסף את כל התנאים להצליח ולהחזיר את המועדון הענק הזה להיות אימפריה".
אתמול פורסם ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet כי הקבוצה האמריקאית כבר מינתה את ניק האמונד ליועץ מקצועי. מה יהיה מעמדו של עומר בוקסנבוים? "אנחנו נישאר בשלב הראשון כחלק מבעלי המניות, ואני חושב שבוקסנבוים צריך להישאר במערכת, אבל האחריות תהיה עליהם והם יקבלו את ההחלטות. אני יודע שהם מעריכים אותו".

"לא משבית פנטזיות"

בשנתיים האחרונות הזרמתם רק 300 אלף שקל למועדון. "וגם זה כחלק מהלוואת בעלים של 16 מיליון שקל בשבע שנים, זה המיטב שיכולנו לעשות. עוד חודשיים נדע אם נעזוב או לא, וגם אם לא – נחפש מועמדים אחרים, אבל מה שבטוח זה שכולנו הפועל ת"א בלב. עובדה שאנחנו מוכנים לעזוב עכשיו בלי שום הבטחה להחזר כספים, כי ראינו שמגיעים אנשים רציניים. ויתרנו על הרבה דברים כדי שלמועדון הזה תהיה קודם תקומה ואז מעמד".
ביקרו אתכם שמכרתם את כל הנכסים בקיץ האחרון ולא הבאתם תחליפים מספיק טובים. "אני לא יכול למנוע מילד שגדל אצלי את החלום לעבור לאירופה, לא אשבית פנטזיות לילד שעשה אצלי את כל הדרך. יכול להיות שאלו שהבאנו לא היו מספיק טובים, אבל הגדלנו תקציבים, הנחתנו שחקנים עם שכר גבוה לעומת אלו שעזבו שהיו עם שכר חייל ומכרנו אותם רק בתשלומים. התחלנו את העונה פחות טוב, בוא נראה מה יהיה בינואר, ננסה לעשות את הטוב ביותר לטובת מצבה של הפועל".