שלושה מחזורים נותרו לסיום קמפיין מוקדמות יורו 2024, והכל - אבל הכל - פתוח בבית הישראלי. על-פי כל התחזיות, בשלב הזה שווייץ הפייבוריטית כבר הייתה אמורה להבטיח את הכרטיס לאליפות אירופה, אבל זה לא קרה. אתמול (ראשון) היא אף נשרה למקום השני אחרי 3:3 דרמטי ביתי מול בלארוס.
השווייצרים פיגרו 3:1 עד הדקה ה-89, אבל שערים של מנואל אקנג'י (89) וזקי אמדוני (90) חילצו נקודה יקרה לנבחרתם במשחק בו היו פייבוריטים מוחלטים. "שווייץ נמנעה ממבוכה גדולה, אולי הגדולה בתולדותיה", ביקרו ב"בליק" את היכולה של הנבחרת והוסיפו: "מצטערים, אבל זה אמיתי?".
3 צפייה בגלריה
אמדוני מתוסכל
אמדוני מתוסכל
אמדוני מתוסכל. שווייץ הסתבכה, למרות התיקו הדרמטי
(צילום: Fabrice COFFRINI / AFP)
גרניט ג'אקה רשם את הופעתו ה-118 במדים הלאומיים - שיא שווייצרי - אבל אף אחד לא ממש התעניין בזה בסיום. "השיא נחמד, אבל שלוש נקודות היו משמחות יותר", הודה שרדאן שאקירי. "אני כועס, זו הופעה לא מתקבלת על הדעת מבחינתנו. יש לנו עוד המון להשתפר". גם מאמנו, מוראט יאקין, המשיך באותו הקו: "רצינו להיות אמיצים ולתקוף, אבל בלארוס שיחקה בחוכמה ופשוט עקצה בצד השני. זה תמרור אזהרה גדול להמשך".
נראה שרומניה (16 נקודות), שווייץ (15, משחק חסר) וישראל (11, שני משחקים חסרים) ייאבקו על שני הכרטיסים ליורו עד הרגע האחרון. רומניה אמנם פישלה עם 0:0 מול בלארוס בשבוע שעבר, אבל עלתה לראשות הבית אחרי ניצחון 0:4 קליל על אנדורה. "היינו צריכים שלוש נקודות, כי היה הרבה לחץ עלינו", אמר בסיום המאמן הרומני, אדי יורדנסקו. "שני משחקים לסיום הקמפיין ואנחנו בלתי מנוצחים. זה מה שחשוב".
3 צפייה בגלריה
מוראט יאקין
מוראט יאקין
"רצינו להיות אמיצים ולתקוף, אבל בלארוס שיחקה בחוכמה ופשוט עקצה". יאקין
(צילום: Fabrice COFFRINI / AFP)
ומה לגבי ההמשך? בחודש הבא שווייץ אמורה להתארח בישראל, לארח את קוסובו ולהתארח ברומניה. ישראל כאמור תלויה לגמרי בעצמה אחרי פגרת הנבחרות הזו. יש לה ארבעה משחקים - מול שווייץ ורומניה בבית, אנדורה וקוסובו (בחוץ). גם אם לא תנצח את שווייץ העדיפה ממנה על הנייר, ישראל עדיין תהיה תלויה בעצמה אם תנצח את רומניה במשחק שבתכנון אמור להיערך בטדי ב-18 בנובמבר. אבל כאמור הכל יכול לקרות בבית הישראלי, ובתרחיש מסוים ישראל אפילו יכולה לסיים במקום הראשון.
גם אם ישראל תסיים לבסוף שלישית בבית, עדיין יש לה את הכרטיס לפלייאוף העלייה ליורו בזכות ההופעה המוצלחת שלה בליגת האומות. במקרה שלא תעלה דרך שלב הבתים, היא תשחק בחצי הגמר הפלייאוף (ככל הנראה מול אוקראינה), ותנסה להעפיל לגמר - שיהיה המשחק על הכרטיס האחרון ליורו, אליו יעפילו 24 נבחרות.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל גבי קניקובסקי, מיגל ויטור, דור פרץ, שגיב יחזקאל, אופיר דוידזאדה
שחקני נבחרת ישראל גבי קניקובסקי, מיגל ויטור, דור פרץ, שגיב יחזקאל, אופיר דוידזאדה
שחקני נבחרת ישראל. תלויים בעצמם
(צילום: עוז מועלם)
היורו ייערך בגרמניה וייפתח ב-14 ביוני, הגמר ייערך ב-14 ביולי בברלין. מלבד גרמניה, גם בלגיה, צרפת, פורטוגל, ספרד, סקוטלנד וטורקיה הבטיחו את מקומן בטורניר.
מה נותר לנבחרת ישראל ישראל - שווייץ, 15 בנובמבר ישראל - רומניה, 18 בנובמבר אנדורה - ישראל, 21 בנובמבר קוסובו - ישראל, נדחה למועד לא ידוע
מה נותר לנבחרת רומניה ישראל - רומניה, 18 בנובמבר רומניה - שווייץ, 21 בנובמבר
מה נותר לנבחרת שווייץ ישראל - שוויץ, 15 בנובמבר שווייץ - קוסובו, 18 בנובמבר רומניה - שוויץ, 21 בנובמבר