בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, בראשות הדיין נעם ליובין, הטיל על בני סכנין קנס כספי של 15 אלף שקל בעקבות סערת ביזוי ההמנון, במהלך המשחק בשבוע שעבר מול הפועל חדרה (1:0). הקבוצה הואשמה בהתנהגות בלתי הולמת של אוהדיה, שמלבד שריקות הבוז במהלך "התקווה" גם קיללו את קפטן היריבה, מנשה זלקה, ששירת חודשים ארוכים במילואים מאז ה-7 באוקטובר.
בפסק הדין, כתב, בין השאר ליובין: "מצויים אנו בימים לא קלים, העוברים על כלל עם ישראל על כל תושביה ואזרחיה של המדינה. ראוי היה כי בימים מעין אלו, בו נתונה הארץ בסערה, יגלו אוהדי הנאשמת שהינם תושבי ישראל לכל דבר ועניין, הבנה ואיפוק וינהגו באופן מכבד ומכובד עת מנוגן ההמנון הלאומי".
2 צפייה בגלריה
אוהדי בני סכנין
אוהדי בני סכנין
אוהדי בני סכנין
(צילום: עוז מועלם)
"אין צורך ואין דרישה כי תופגן שליטת הקהל במילות ההימנון ו/או לא נדרשת הזדהותו המוחלטת של אותו ציבור עם הנאמר בו, אולם חל איסור שלא לכבד, או שמא נאמר, לבזות את נגינתו. קל וחומר כאשר כאמור מצויים אנו בתקופה כה רגישה וקשה".
"לא עולה בדעתי כי אותם אלו שביזו את ההמנון הלאומי, היו עושים זאת במדינה זרה, עת היה מושמע ההמנון של אותה המדינה בה היה נוכחים. בטוח אני כי אותם אלו שעסקו בביזוי הימנונה של מדינת ישראל, היו עומדים ומכבדים את המנון אותה המדינה, בידיעה כי כל מעשה אחר, דוגמת מעשיהם פה, היה נגמר בתוצאה עגומה מאד מבחינתם".
ליובין טען כי לא היה יכול להעניש את סכנין על קריאות הבוז והקללות לעברו של זלקה: "לצערנו, אין סעיף אישום כלשהו האוסר על קללות אוהדים מלבד קריאות גזעניות כהגדרתן בתקנון המשמעת. עם זאת אדגיש כי מעשיי וקריאות אוהדי סכנין ביציע, כוונו באופן בזוי ומעליב, ישירות כלפי קפטן הפועל חדרה, כפי שהסתמן, בגלל שירות המילואים הפעיל בו היה לאורך 150 יום ויותר".
2 צפייה בגלריה
זלקה מתעטף בדגל ישראל לאחר הניצחון של חדרה בשבוע שעבר
זלקה מתעטף בדגל ישראל לאחר הניצחון של חדרה בשבוע שעבר
זלקה מתעטף בדגל ישראל לאחר הניצחון של חדרה בשבוע שעבר
(צילום: רועי כפיר, ONE)
שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, זעם על העונש הקל לטענתו: "החלטת בית הדין של ההתאחדות מבישה. כמו שלא מאפשרים לצעוק לשחקנים מהמגזר הערבי מחבל, והקבוצות הוענשו בצורה קשה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בביזוי שחקן ישראלי עקב שירותו במילואים".
"מנשה זלקה אינו עומד לבדו במקרה הזה, אלא מדינה שלמה עומדת אחריו. מוטב להתאחדות להביע אמירה בשם כל הכדורגל הישראלי שאין לתת יד לביזוי הסמלים הישראליים ובכללם משרתי המילואים. אני קורא להתאחדות לערער על העונש ולרענן את החוקה שלהם ולהתאימה למצב הנוכחי שלא ידענו כמוהו עד היום. אסור שמקרים כאלו יסתיימו כל כך מהר ובזול".