"אני רוצה להרים את הפועל ת"א מחדש, להחזיר אותה למקום שהיא שייכת אליו. זו הסיבה שבחרתי בה, יש לה פוטנציאל אדיר שראינו בעבר. למדתי גם על האוהדים הנהדרים שלה, מגיע להם להיות במקום אחר לגמרי ולחזור וליהנות מכדורגל".
כך התבטא המיליארדר היהודי, אדמונד ספרא, בשיחות סגורות לאחר שחתם יחד עם דייויד מינצברג על מזכר ההבנות לרכישת המועדון. "אני מתכוון לבנות את הכל מלמטה, לא לרוץ מהר מדי, אלא לעשות עבודה יסודית ולבנות מועדון על כל המשתמע מכך. אני פה לריצת מרתון ארוכה".
3 צפייה בגלריה
yk13901042
yk13901042
בדרך לרכישה? ספרא
(צילום: Sylvain Gaboury/Getty Images)

כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, הפועל ת"א בדרך להחלפת בעלות, ובערב שבת נעשה צעד חשוב מאוד בדרך לעידן חדש בוולפסון. אחרי מספר ימים של העברת תיקונים הדדית למזכר ההבנות, בעזרת עו"ד רועי רוזן (סגר גם את עסקת רכישת בית"ר ירושלים על ידי ברק אברמוב ממשה חוגג), שלשום הגיעו החתימות של ספרא ומינצברג, כפי שאושר בהודעת המועדון: "המטרה של הצדדים היא לעסוק בתהליך בשיתוף פעולה מלא, שיביא לסיכום סופי לאחר דיונים נוספים ובדיקת נאותות. שני הצדדים מחויבים לעבוד יחד כדי להבטיח עתיד מזהיר לאוהדי הקבוצה, לשמור על ערכי המועדון ולקדם השקעות בישראל באמצעות הספורט".

היעד לסגירה: יוני

זהו מסמך שאינו מחייב משפטית, אך מהווה מסגרת לעסקה ומכאן חשיבותו הרבה. מובן שמדובר בפריצת דרך משמעותית להמשך התהליך, מאחר שיש רצון הדדי מובהק של שני הצדדים להתקדם ולסגור עניינים.
3 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג מייקל מינצברג
דיוויד מינצברג מייקל מינצברג
שימש למעשה כתחנת ביניים לקראת הבעלות הגדולה הבאה. מינצברג
(צילום: עוז מועלם)
המתווה כולל את סגירת החובות, השבת מלוא ההשקעה של מינצברג (בהתאם לבדיקת נאותות מיידית שתיארך עד 45 יום), לקיחת הקבוצה גם במקרה של ירידת ליגה ובעלות מלאה על המועדון ללא שותפות. בשלב הבא, לאחר החתימה, אנשיו של ספרא יחלו בבדיקת הנאותות ולאחר מכן, כשיוסדרו ענייני התשלומים, תוגש בקשה של כינוס הוועדה להעברת זכויות הבעלות של המועדון בהתאחדות לכדורגל.
מינצברג שימש למעשה כתחנת ביניים לקראת הבעלות הגדולה הבאה, בדומה למקרה אלכס שניידר שהגיע למכבי ת"א לתקופה קצרה לפני המכירה למיץ' גולדהאר. הבעלים הנוכחי ייצב את המועדון ברמה הפיננסית, הציף את החובות האמיתיים, ולמרות הבדיקה המעודכנת של דלויט, ספרא יעשה בדיקה מקיפה משל עצמו.
3 צפייה בגלריה
 חן סול ומייקל ולקאניס
 חן סול ומייקל ולקאניס
סול (מימין). לא ימשיך בעונה הבאה
(צילום: עוז מועלם )
הרוכש המיועד הותיר משך זמן של כחודש וחצי לאפשר למינצברג להכין את העונה הבאה אם ההסכם לא יצא לפועל בסופו של דבר. במקביל לבדיקת הנאותות, יחלו ספרא ומינצברג לעבוד על ההסכם שייקח גם הוא זמן, במטרה שבמהלך יוני תתכנס הוועדה להעברת זכויות על מנת לאשר את העסקה.
ספרא כבר נכח בבלומפילד במשחק בין מכבי ת"א לסכנין, ונפגש בארץ עם אנשי כדורגל בכירים מאירופה שמלווים אותו. הכוונה בשלב הראשון היא להכין תוכנית תלת-שנתית, וההשקעה הראשונית צפויה לעמוד על עשרה מיליון דולר.

בונים מחדש

אם ההסכם יצא לפועל כמתוכנן, הפועל ת"א תעבור מהפכה דרמטית, הן ניהולית והן מקצועית. כבר עכשיו ברור שהמנהל המקצועי חן סול, שהוביל את המועדון לעונה גרועה עם תקציב שחקנים גבוה של 22 מיליון שקל, לא ימשיך. כל שדרת הניהול תוחלף, ומנכ"ל הפועל באר-שבע לשעבר אסי רחמים כבר הוצע למועדון. כל הזרים בקבוצה ישוחררו, האופציה על הקפטן דן איינבינדר לא תמומש ורמות השכר הגבוהות של שחקנים כמו עומרי אלטמן ומאוויס צ'יבוטה ייבחנו מחדש.
פורסם לראשונה: 00:00, 28.04.24