התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן 11

בספטמבר 2022 היה זה דניאל פרץ שהעלה כמעט במו ידיו, תרתי משמע, את הנבחרת הצעירה ליורו במפגן עצירות מרשים בדו-קרב מהנקודה הלבנה מול אירלנד. אתמול (חמישי) - בבמה המרכזית של היבשת - השוער בן ה-22 כיכב שוב, הפעם עם שתי הצלות פנדלים שסידרו לישראל 1:1 מול גרמניה, אלופת אירופה המכהנת.
במבחן התוצאה, רק שממש לא באותה הדרך עם כדורגל מתגונן ונסוג, היה זה המשך ישיר להצלחה של נבחרת הנוער מהמונדיאליטו בארגנטינה. מה עוד שהנבחרת הישראלית שיחקה למעלה ממחצית שלמה ב-10 שחקנים אחרי הרחקה חסרת אחריות מצידו של עדן קארצב.
2 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
שחקני הנבחרת חוגגים עם פרץ
(צילום: EPA/YURI KOCHETKOV)
מי שאחראי על הנקודה יותר מכל אחד אחר הוא, כאמור, פרץ. וזה מעבר לרק ההצלות שלו מהנקודה הלבנה. זה כלל מפגן שוערות בבמה היוקרתית שיכול לספק לו הצעות מיידיות לקראת עזיבה אפשרית של מכבי ת"א, בדיוק כמו במקרה של אוסקר גלוך, שההצגה שלו ביורו עד גיל 19 האחרון הולידה את המעבר לרד בול זלצבורג. "מי שמאמין, לא מפחד. ואנחנו מאמינים. יש לנו כישרון, יש לנו לב. אנחנו מאמינים ואנחנו ביחד", אמר פרץ.
עוד בחדר ההלבשה לפני המשחק, נאם השוער נאום מוטיבציה בפני השחקנים: "חבר'ה, הגענו לרגע הזה שכל כך חיכינו לו. והגענו אליו פה בזכות, אנחנו לא סתם פה. יש לנו חלום. לא באנו לפה להעביר את הזמן, אני מסתכל פה לכל אחד לכל אחד בעיניים בחדר הזה, לכולם מהראשון ועד האחרון, ואני יודע שאנחנו יכולים לעשות את זה".
הנאום של דניאל פרץ בחדר ההלבשה
בעקבות התיקו, ישראל עוד חולמת על עלייה לשלב הבא, בבית הכולל גם את אנגליה וצ'כיה. בראשון תפגוש החבורה של גיא לוזון את האנגלים (שגברו 0:2 על צ'כיה). "זה יהיה משחק קשה מאוד, נגיע כמו לקראת גרמניה ונקווה לעשות גם בו תוצאה טובה", אמר הקפטן גיל כהן.
אתמול, אגב, זה היה משחק עם 29:71 אחוז בהחזקת הכדור לגרמניה, שהובילה גם 5:16 בניסיונות בעיטה לשער. ישראל לא בעטה לשער במחצית השנייה, ועדיין פתחה את הבית. רק לסבר את האוזן לגבי נבחרת גרמניה, שמבוססת על שחקני בונדסליגה. קחו את החלוץ יוסופה מוקוקו מדורטמונד ששווה 30 מיליון אירו, או את קווין שאדה, שמשחק לצידו בחוד, ונרכש מפרייבורג על-ידי ברנטפורד מהפרמייר-ליג ב-25 מיליון. זה פחות או יותר סדר הגודל, בעוד בנבחרת ישראל השחקן הכי יקר הוא גלוך, ששוויו מוערך כיום בשמונה מיליון אירו.
2 צפייה בגלריה
ישראל גרמניה וגנומן מול אוסקר גלוך
ישראל גרמניה וגנומן מול אוסקר גלוך
בנבחרת יבדקו אותו. גלוך
(צילום: EPA/YURI KOCHETKOV)
לקראת אנגליה, גלוך, שנפצע אתמול, ייבדק על ידי רופא הנבחרת על מנת לבחון אם הוא סובל מהתכווצות ויצא בגללה מהמשחק בדקות הסיום או שמדובר בקרע. מי שעשוי לתפוס את מקומו של קארצב המורחק הוא ארד בר. "לא היה פנדל, אי אפשר לקפוץ עם ידיים צמודות. השחקן נכנס לי במרפק", אמר הקפטן גיל כהן בסיום. "הרגשנו שהשופט קל עם המשרוקית, אבל לא מפריע לנו. אנחנו ממשיכים לשחק".
כהן סיכם: "לא משנה מה אומרים, אנחנו יודעים שאנחנו נבחרת מצוינת. כולם אמרו שאין לנו סיכוי, שהנבחרת הגרמנית בשמיים. ידענו שאנחנו נבחרת טובה. אני מאמין שנסיים עם הפתעה פה. מאמין שנעלה לשלב הבא".