לאחר שנה ללא פעילות יחודשו מחר (שישי) משחקי גביע דייויס, כאשר נבחרת ישראל תתמודד בסוף השבוע הקרוב בקייב מול אוקראינה במסגרת בית 1 העולמי.
לפי ההגרלה שנערכה, מי שיעלה ראשון למגרש (החל מ-15:00) יהיה דניאל צוקרמן (799 בעולם) שיפגוש על מגרש קשה את איליה מרצ'נקו (33, 177 בעולם), המדורג הבכיר של אוקראינה.
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בדייויס
נבחרת ישראל בדייויס
נבחרת ישראל
(צילום: לידור גולדברג, איגוד הטניס)
3 צפייה בגלריה
יוני ארליך בגביע דייויס
יוני ארליך בגביע דייויס
יוני ארליך בגביע דייויס
(צילום: Reg Caldecott)
אחריו יעלה המדורג הבכיר של הנבחרת, עידן לשם (387), שיפגוש את סרגיי סטחובסקי (194). בשבת ייפתחו המשחקים ב-11:30 עם מפגש הזוגות בין הקפטן/שחקן יוני ארליך וישי עוליאל (425 בעולם) לבין דנילו קאליניצ'נקו (487) ודניס מולצ'נוב.
ארליך התייחס למפגש ולבחירת השחקנים מחר: "הצוות המקצועי ואני החלטנו לאחר התלבטות קשה כי עידן ודניאל יעלו לשחק. אנחנו חושבים שכל ארבעת השחקנים נמצאים בכושר מצוין, ובאמת היה מגיע לכל אחד מהם לשחק ביום הראשון. הגעתי למסקנה שהניסיון יהיה פקטור חשוב מאוד ולכן הלכתי על שני השחקנים היותר מנוסים שלי בדייויס, וכבר הביאו נקודות".
3 צפייה בגלריה
עידן לשם, סרגיי סטחובסקי
עידן לשם, סרגיי סטחובסקי
עידן לשם, סרגיי סטחובסקי
(צילום: לידור גולדברג, איגוד הטניס)
על הסיכויים לנצח את האוקראינים: "אנחנו לא פייבוריטים כרגע, אנחנו משחקים מול שני שחקני טופ 100 לשעבר. אמנם הם כרגע לא בשיא שלהם, אבל עדיין מדורגים גבוה יותר מהשחקנים שלנו ובעלי ניסיון, ועולים עלינו בכמה פרמטרים. יחד עם זאת, ראיתי כבר הכל בגביע דייויס, ואני מאמין שהשחקנים יכולים להשיג את הנקודות".
הקפטן האוקראיני אנדריי מדבדב, שדורג בשיאו במקום הרביעי בעולם, אמר: "אנחנו פייבוריטים על הנייר, אבל זה ספורט ואני בטוח שיהיה מפגש קשה ואנחנו מוכנים להילחם. יש לנו משימה לאומית, אנחנו לוקחים אותה במלוא הרצינות והעובדה שאנחנו פייבוריטים אולי שמה עלינו יותר לחץ".
המפגש בין ישראל ואוקראינה הוא אחד מתוך 12 מפגשים בבית 1 העולמי, ממנו בסופו של דבר יעפילו 10 נבחרות לשלב הפלייאוף. ניצחון בשלב הפלייאוף מקנה כרטיס לטורניר הגמר. גם אם ישראל תנצח את אוקראינה, היא עדיין צריכה להמתין לתוצאות שאר המפגשים כדי לדעת האם העפילה לשלב הבא. הסיבה: הנבחרת מדורגת במקום ה-12 נכון לעכשיו, ורק שמונה הראשונות עולות באופן אוטומטי, הארבע הנותרות יאבקו ביניהן על שני הכרטיסים הנותרים.