אין מילים, פשוט אין. שלוש שעות ו-38 דקות רפאל נדאל (3 בעולם) וסטפנוס ציציפאס (5) חבטו כדורים במגרש המרכזי בברצלונה, ואחרי דרמה באמת אדירה במהלכה שני השחקנים הצילו נקודות אליפות, נדאל הצליח לנצח 4:6, (6) 7:6, 5:7 בלתי נשכח ולהניף את הגביע בטורניר הביתי בפעם ה-12 בקריירה.
"זה חשוב עבורי. זה חשוב לביטחון העצמי שלי. זה חשוב כי זה היה משחק על תואר", אמר נדאל לאחר הזכייה. "זה תואר חשוב עבור הקריירה שלי, להמשיך כאן במסורת בברצלונה. זה נהדר".
3 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
"זה חשוב עבורי לזכות כאן". רפאל נדאל
(צילום: getty images)
"אני חושב שהלכתי והשתפרתי ככל שהתקדם השבוע. בכל משחק שיחקתי יותר טוב. עדיין יש לי לאן להשתפר. זה לא היה מושלם מבחינתי", הוסיף הספרדי בצניעות אופיינית. "אני באמת מאמין שאני יכול לשחק טוב יותר ממה שאני עושה כרגע על החימר ואני מקווה שהניצחון הזה הולך לעזור לי להעלות את הרמה שלי עוד קצת כדי להצליח להילחם בתחרויות הבאות העונה".
כמה קשה ומפרך היה הקרב הזה אפשר ללמוד מהנתון הבא: זה היה המשחק של הטוב משלוש מערכות הארוך ביותר בסבב (3:38 שעות) מאז שהחלו לבדוק את הנתון ב-1991. נדאל כבר לא ילד (34), כשהשנה החליט לקחת הפסקה של חודשיים בין אליפות אוסטרליה ועונת החימר, בעיקר כדי לנוח ולצבור אנרגיות.
"לא היו לי יותר מדי משחקים בחודשים האחרונים. זה נכון שמשחקים כמו מול סטפנוס גורמים לי להרגיש טוב יותר פיזית ומוכן יותר לקרבות הארוכים", הוא הסביר. "הרגשתי די טוב על המגרש מבחינה פיזית. עבדתי קשה בבית כדי להיות מוכן לזה".
3 צפייה בגלריה
רפאל נדאל וסטפנוס ציציפאס
רפאל נדאל וסטפנוס ציציפאס
רפאל נדאל וסטפנוס ציציפאס
(צילום: getty images)
צריך לזכור שציציפאס בסך הכל בן 22 וההתקדמות שלו בשנים האחרונות פשוט נהדרת. את עונת החימר הזו הוא פתח בצורה יוצאת דופן עם מאזן 0:9 מבלי לאבד מערכה, כשבדרך זכה במונטה קרלו. "הוא שחקן עם המון תשוקה", אמר הספרדי. "הוא צעיר, הוא מרגיש את הטניס. יש לו את הכישרון והמוטיבציה להיות טוב יותר ויותר, אז זה נורמלי שהוא משתפר בכל האספקטים של המשחק. הוא אחד המועמדים לזכות בכל טורניר בו הוא משתתף".
ומה אמר היווני על נדאל? "הוא יריב קשה מאוד. הוא שונא להפסיד", טען ציציפאס. "הוא שונא להפסיד יותר מכל דבר אחר. לא ראיתי אף אחד נלחם ככה. הוא הפך את החיים שלי על המגרש לקשים מאוד. אני כאן כדי לשחק בדיוק ככה ויש לי את התשוקה להילחם. זה הופך אותי לשחקן טוב יותר וזה טוב להתפתחות ולשיפור שלי".
הניצחון אתמול העלה את מאזנו של רפא בטורניר הביתי ל-4:66 מדהים, כשכבר ב-2017 קראו למגרש המרכזי על שמו – ואפשר להבין למה. בשבוע הבא הוא יגיע למדריד, שם זכה "רק" חמש פעמים בעבר ויחפש תואר נוסף על החימר שהוא כל כך אוהב.
3 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
הטוב בהיסטוריה על משטח החימר. נדאל
(צילום: AFP)
"זה אומר הרבה עבורי להניף את הגביע כאן בברצלונה", הוא אמר בסיום. "לפני 10 או 15 שנה לא הייתי מדמיין שלכאן נגיע, אבל הנה אנחנו כאן שוב. עברתי כמה רגעים קשים במהלך הקריירה שלי מבחינת פציעות, אבל תמיד הייתה לי את התשוקה והאהבה לענף ולהמשיך לתת הכל".