אליפות אוסטרליה רק נפתחה הלילה (בין ראשון לשני) - וכבר נרשמו חילופי דברים בין המדורג 1 בעולם נובאק ג'וקוביץ' וניק קיריוס, להם היסטוריה מלאה בעקיצות הדדיות, בעיקר מצד האוסטרלי עם הפה הגדול.
באופן די מפתיע, הפעם זה התחיל עם אמירה של הסרבי, שהודה לאחר הניצחון הקליל שלו בסיבוב הראשון (0:3 על ז'רמי שארדי הצרפתי) כי "מחוץ למגרש, אין לי הרבה כבוד כלפיו". קיריוס, שגם הוא עלה לשלב הבא אחרי ניצחון על פרדריקו פריירה, מיהר להשיב: "האמירות שלו מוזרות בעיניי. אם היה טוען שהוא לא מכבד אותי על המגרש, זה היה הגיוני בהתחשב בהתנהגות שלי במשחקים, אבל כששיחקתי נגדו תמיד הייתי אדיב כלפיו".
2 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ', ניק קיריוס
נובאק ג'וקוביץ', ניק קיריוס
עוד פרק ביחסי השניים. נובאק ג'וקוביץ', ניק קיריוס
(צילום: רויטרס, AFP)
האוסטרלי המשיך ועקץ את הסרבי על הטורניר השנוי במחלוקת שאירגן בזמן הקורונה ושהדביק טניסאים רבים: "לא ברור לי איך הוא יכול שלא לכבד אותי על המגרש, נסעתי וחילקתי מזון ברחובות במהלך המגפה, דאגתי שלא להפיץ את הנגיף ועכשיו אני מכין חבילות אוכל לנזקקים. זה מוזר עבורי כי אני באמת עושה הרבה".
"נובאק הוא 'חתול (איש) מוזר', בהחלט טניסאי מעולה, אבל כזה שחוגג ללא חולצה בזמן מגיפה. אני לא חושב שבן אדם כזה יכול לבקר אותי על משהו", הוסיף קיריוס.
2 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' באליפות אוסטרליה
נובאק ג'וקוביץ' באליפות אוסטרליה
ג'וקוביץ' באליפות אוסטרליה
(צילום: רויטרס)
בהמשך הוא התפנה להכריע בזהות הטניסאי הגדול בכל הזמנים: "אני לא חושב שראינו לאורך זמן שחקן דומיננטי כמו נובאק, ורפאל נדאל הוא הדומיננטי ביותר על משטח החימר, אבל אני מאמין שרוג'ר פדרר הוא הטוב בהיסטוריה. סט היכולות שלו והדרך שבה הוא משחק הם טהורים".
"מבחינת כישרון נדאל וג'וקוביץ' אפילו לא מתקרבים לרוג'ר", המשיך קיריוס. "הוא שחט אותי פעם או פעמיים ולפעמים גורם לך להרגיש שאתה גרוע בטניס. אתה חושב, 'אין לי מושג מה אני עושה כאן' - הוא הגדול ביותר בעיניי. מצד שני זה מצחיק, כי מאזן הראש בראש שלו עם נדאל לא מרשים".