לאחר פגרה ארוכה בת שנה, נבחרת הדייויס של ישראל חוזרת לפעילות. הנבחרת פוגשת את אוקראינה במסגרת בית 1 העולמי ואחרי היום הראשון של המשחקים שתי הנבחרות בשוויון 1:1. במשחק הראשון ניצח המחבט הבכיר של המארחת איליה מרצ'נקו (177 בעולם) את דניאל צוקרמן בשלוש מערכות, 6:1, 3:6, 2:6. עידן לשם (387) גבר 3:6, 6:3, 2:6 על סרגיי סטאחובסקי (194) והשווה את התוצאה.
10 מתוך 12 המנצחות בשלב הנוכחי עולות בסופו של דבר לפלייאוף, ממנו ניתן להעפיל לטורניר הגמר, או אם תרצו גביע העולם בטניס.
4 צפייה בגלריה
עידן לשם
עידן לשם
עידן לשם
(צילום: לידור גולדברג, איגוד הטניס)
במשחק המוקדם צוקרמן (799 בעולם) פתח טוב יותר וזכה במערכה הראשונה בצורה משכנעת ואף הוביל 0:3 במערכה השנייה, אך מרצ'נקו התעורר, שבר את הסרבים של הישראלי פעם אחר פעם וסגר סיפור הודות ליכולת מרשימה מהקו האחורי.
לשם עלה למשחק שלו בידיעה שאסור לו להפסיד, אחרת המצב של הנבחרת יסתבך מאוד לקראת מחר. הוא זכה במערכה הראשונה, אך בסט השני המומנטום השתנה - סטאחובסקי הצליח לשבור פעמיים והשווה. הישראלי עשה את העבודה שלו בצורה מצוינת במערכה המכרעת, ולמרות שפיספס נקודת משחק אחת, ניצח בסופו של דבר.
ארליך סיפר בסיום: "זה היה יום חמוץ מתוק. היה משחק נהדר של לשם ואני גאה בו שהוא נשאר שם בראש כשזה הלך לו חלק במערכה השלישית. הוא כעס על עצמו שהפסיד במערכה השנייה, אבל אלו עצבים טובים. לשם הוא קצת פסיכופט וצריך להתרחק ממנו ברגעים מסוימים, אבל ראיתי שהוא מרוכז ועושה את הדברים הנכונים, ולא הייתי צריך להגיד לו יותר מדי".
4 צפייה בגלריה
דניאל צוקרמן
דניאל צוקרמן
פתח טוב ונחלש. דניאל צוקרמן
(צילום: לידור גולדברג, איגוד הטניס)
"צוקרמן זה היה משחק שובר לב, הוא פתח בסערה ושיחק נכון, ודווקא ביתרון 0:3 הוא הרגיש יותר מדי עם ביטחון ואז מרצ'נקו נכנס למשחק. הוא שועל קרבות וותיק שחי מטעויות של היריב ויכול לרוץ עד מחרתיים, אבל הוא נתן את כל הלב ובסיום היה גמור".
עבור ישראל זוהי הפעם השלישית בה היא פוגשת את אוקראינה, כאשר בשני המשחקים הראשונים הפסידה. תחילה במפגש ב-1999 בחוץ 3:2, וב-2017 במפגש שהתקיים ברמת השרון, הכחולים-לבנים הובסו 5:0.

לשם - סטאחובסקי

במערכה הראשונה לשם הראה עליונות על יריבו. הוא שבר פעמיים, במשחקון השלישי והתשיעי וזכה בה, תוך כדי שהוא שומר על מאזן מושלם בנקודות שזכה בהגשות הראשונות שלו. לאחר חצי שעה הישראלי ניצח 3:6 מבטיח.
סטאחובסקי פתח אחרת לחלוטין את המערכה השנייה ונראה הרבה יותר טוב. הוא ניצל טעויות רבות של יריבו, שעזרו לו להשיג שבירות במשחקון השביעי והתשיעי ולקחת את המערכה עם 3:6 משלו – כדי להשוות ל-1:1 במערכות.
4 צפייה בגלריה
עידן לשם
עידן לשם
עידן לשם
(צילום: לידור גולדברג, איגוד הטניס)
במשחק ההפכפך הזה, הגיע הפעם תורו של לשם לשלוט, כשחברי הנבחרת והקפטן יוני ארליך מעודדים מהספסל. הוא הצליח לשבור פעמים (במשחקון השלישי והחמישי), ולמרות שהחמיץ נקודת משחק אחת, השלים את המשימה שלו עם 2:6 בדרך לשוויון 1:1 במפגש כולו.

צוקרמן - מרצ'נקו

צוקרמן פתח את ההתמודדות בצורה מפתיעה מאוד, שבר את יריבו ועלה ל-0:3 מהיר. צוקרמן שבר שוב ועלה ל-0:5, וניצח במערכה 1:6.
4 צפייה בגלריה
דניאל צוקרמן
דניאל צוקרמן
ישראל פתחה בהפסד. דניאל צוקרמן
(צילום: לידור גולדברג, איגוד הטניס)
גם במערכה השנייה צוקרמן המשיך במומנטום ושבר כבר בפתיחתה, ושוב עלה ליתרון מבטיח של 3:0. מרצ'נקו לא הרים ידיים כל כך מהר והשיג שבירה ראשונה משלו במשחקון הרביעי ולאחר ששמר צימק ל-3:2. האוקראיני שבר שוב ועלה ל-3:5. הוא לא התבלבל במשחקון האחרון וניצח 3:6.
המערכה השלישית הייתה במעמד צד אחד. צוקרמן אמנם עלה ליתרון של 0:1, אבל מאותו רגע היה רק שחקן על המגרש. מרצ'נקו שלט בנקודות, הריץ את הישראלי וידע למצוא את הפינות עם ווינרים יפים. הוא שבר פעמיים ועלה ל-1:5 מבטיח. הישראלי עוד צימק, אבל לא יותר מזה, בסיום 2:6.
פורסם לראשונה: 15:08, 05.03.21