זה התחיל קל, הסתבך בהמשך עם טוויסט לא צפוי בעלילה, אבל הסתיים כמו שהיה אמור: נובאק ג'וקוביץ' ניצח את סטפאנוס ציציפאס ויפגוש בגמר רולאן גארוס את רפאל נדאל. המדורג ראשון בעולם שרד הערב (שישי) מרתון שכלל קאמבק אדיר של היווני, לפני שהשלים 3:6, 2:6, 7:5, 6:4, 1:6 בדרך לגמר.
ג'וקוביץ', שעלה למאזן 1:38 העונה וגם זה רק בגלל הכדור התועה שפגע בשופטת בארה"ב, נחלץ מפיגור 40:0 במשחקון הראשון של הערב ונאלץ להציל בו שלוש נקודות שבירה, אבל משם טייל לשתי מערכות קלות.
5 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' בפעולה
ג'וקוביץ' בפעולה
ג'וקוביץ' בפעולה
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
ציציפאס בפעולה
ציציפאס בפעולה
וציציפאס בפעולה
(צילום: EPA)
במערכה השלישית הוא כבר הגיש למשחק ואף השיג נקודת משחק, אבל ציציפאס פתאום הרים ראש, השתלט לאט לאט על העניינים וחזר לשווין 2:2 במערכות. המערכה האחרונה כבר הלכה רק בכיוון אחד, עם שישה משחקונים רצופים שנתנו לג'וקוביץ' 1:6. ג'וקוביץ', שהפסיד לציציפאס פעמיים בחמשת המפגשים הקודמים שנערכו ביניהם, לא התכוון לתת לזה לקרות הערב.

מערכה ראשונה: 3:6 לג'וקוביץ'

ציציפאס כבר הוביל 0:40 במשחקון הראשון על ההגשות של ג'וקוביץ', שהתאושש ולבסוף עם ווינר בקהנד אלכסוני שרד. מיד אחר כך הוא ניצל משחקון הגשה נרפה של ציציפאס כדי לעלות ל-0:2 והגיש ל-0:3. ציציפאס סוף סוף עלה על הלוח עם משחקון איכותי, כולל דרופ-שוט יפהפה לרוחב הרשת - 3:1. ג'וקוביץ' לא נבהל ועלה עם משחקון הגשה קל ל-1:4. במצב של 2:4 ציציפאס היה קרוב להחזיר לעצמו את השבירה האבודה, אבל ג'וקוביץ' עמד בלחץ עם שני ווינרים מרהיבים ועוד טעות של היווני - 2:5. ציצפאס נשאר בעניינים במשחקון הבא, ג'וקוביץ' הגיש למערכה, רץ ל-0:40 עם גלריית דרופ-שוטים, איבד את כל היתרון אבל בסוף עשה מה שצריך כדי לקחת את המערכה הראשונה - 3:6.
5 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' בפעולה
ג'וקוביץ' בפעולה
ג'וקוביץ' בפעולה
(צילום: EPA)

מערכה שנייה: 2:6 לג'וקוביץ'

ציצפאס פתח את המערכה השנייה עם הרבה ביטחון, עלה ל-0:1 והשיג את נקודות השבירה השישית והשביעית שלו במשחק במשחקון הבא, אבל נולה עמד גם בזה - 1:1. הנתון הכי בולט בשלב זה היה במספר הטעויות שהשחקנים כפו זה על זה - 6:18 לג'וקוביץ'. שני השחקנים שמרו על ההגשות בשני המשחקונים הבאים, וציציפאב הוביל כבר 0:40 במשחקון החמישי, אבל איבד ריכוז לחלוטין, הפסיד שש נקודות רצופות ונשבר - 2:3 לג'וקוביץ'. ציציפאס איבד לגמרי את הביטחון, נולה השלים ניצחון בחמישה משחקונים רצופים ולקח את המערכה 2:6 קל.
5 צפייה בגלריה
ציציפאס מתוסכל
ציציפאס מתוסכל
ציציפאס מתוסכל
(צילום: AFP)

מערכה שלישית: 5:7 לציציפאס

ציציפאס עלה ל-0:1 והשיג במשחקון הבא נקודת שבירה שמינית, אבל גם אותה לא הצליח לנצל. שני השחקנים המשיכו לשמור על ההגשות עד ל-4:4, ואז, שוב הגיעה השבירה התורנית של ג'וקוביץ' שעלה ל-4:5 על ההגשות של ציציפאס. בנקודה הזו היווני היה עצבני, בעיקר על עצמו, והירבה לדבר לעצמו בקולי קולות. נגמר? אז זהו, שלא. ציציפאס, דווקא עם החרב על הצוואר, הציל נקודת משחק ראשונה, סוף סוף השיג את השבירה הראשונה שלו במשחק, לקח עוד שני משחקונים רצופים ואת המערכה כולה 5:7 מדהים.
5 צפייה בגלריה
ציציפאס חוגג
ציציפאס חוגג
וציציפאס חוגג
(צילום: AFP)

מערכה רביעית: 4:6 לציציפאס

היווני שרד מיני מותחן במשחקון הראשון, שבר את נולה על האפס (!) בשני, ופתאום הוא עם חמישה משחקונים רצופים בכיס, יתרון 0:2 במערכה הרביעית - ואנחנו קיבלנו משחק חדש לגמרי. אבל ג'וקוביץ' כמו ג'וקוביץ', עצר את הסחף בזמן עם שבירה במשחקון הבא וחזר בהמשך ל-2:2. ציציפאס החזיק מעמד בקושי בדרך ל-2:3, נולה שמר בקלות - 3:3 וציציפאס עלה עם השיניים והציפורניים ל-3:4. המגמה נמשכה: נולה שייט ל-4:4, ציציפאס נאבק על כל נקודה, נחלץ עם אייס מנקודת שבירה (החמישית בשני משחקוני ההגשה האחרונים שלו) ועלה ל-4:5. ואז זה בא: ג'וקוביץ' פתח את המשחקון הבא עם שגיאה קלה, עשה עוד כמה טעויות לא מחוייבות, ציציפאס נשאר מרוכז עד השבירה ולקח את המערכה 4:6.

מערכה חמישית: 1:5 לג'וקוביץ'

ציציפאס שוב היה צריך להציל נקודת שבירה במשחקון הפותח של המערכה המכרעת, אבל יצא מזה בסטייל. ג'וקוביץ' השווה ל-1:1 בלי להסתבך יותר מדי וקיבל שתי נקודות שבירה כשעלה ל-15:40 על ההגשות של ציציפאס. אחת היווני הציל - בשנייה ג'וקוביץ' הניח את הכדור על החימר בגובה אפס ועלה ל-1:2. המומנטום השתנה וג'וקוביץ' לקח עוד שלושה משחקונים רצופים, כששגיאה כפולה של ציציפאס העלתה את הסרבי ל-1:4 ואת ה-1:5 הוא השיג בקלות. ציציפאס השבור איבד אמונה, סיפק משחקון מרושל ובזה זה נגמר: עוד שבירה, 1:6 לג'וקוביץ' וניצחון במשחק כולו.
פורסם לראשונה: 19:27, 09.10.20