אדריה טור, טורניר הראווה שהתקיים במספר ערים ברחבי העולם, ממשיך לגבות מחיר משחקני הסבב. אחרי גריגור דימיטרוב, בורנה צ'וריץ' והבוקר (שלישי) ויקטור טרויצקי (184 בעולם), גם מי שאירגן את הטורניר והמדורג 1 בעולם, נובאק ג'וקוביץ', נמצא חיובי לנגיף.
המשתתפים לא היו מחויבים לשמור על כללי ריחוק חברתי מכיוון שקרואטיה ביטלה את כל ההגבלות לפני תחילתו. ההחלטה הזו כמובן עוררה ביקורת קשה מצד שחקנים, פרשנים ואוהדים.
2 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
גם הוא בין הנדבקים. ג'וקוביץ'
(צילום: AFP)
"ברגע שהגענו לבלגרד, הלכנו להיבדק. התוצאה שלי יצאה חיובית, כמו של ילנה אשתי, כשהילדים שלנו קיבלו תוצאה שלילית", נכתב בהצהרה ששיחרר ג'וקוביץ' לתקשורת. "כל מה שעשינו בחודש האחרון, עשינו בלב טהור ועם כוונות כנות. הטורניר הזה היה אמור לאחד ולשלוח מסר של סולידריות לכל האיזור".
נולה המשיך: "הטורניר הזה נוצר כדי לעזור גם לטניסאים מנוסים וגם לכאלו שפחות שמגיעים ממדינות בדרום-מזרח אירופה לצבור דקות משחק בזמן שהסבב העולמי מושבת בעקבות מגפת הקורונה. הסבב הזה נולד מתוך רעיון פילנתרופי, במטרה לעשות שימוש בכל ההכנסות כדי לעזור לנזקקים וזה חימם את ליבי לראות איך כולם הגיבו לכך באופן חיובי ושיתפו פעולה. אירגנו את הטורניר ברגע שהנגיף נחלש, והאמנו שהתנאים לארח אותו ראויים".
2 צפייה בגלריה
ויקטור טרויצקי
ויקטור טרויצקי
גם הוא נדבק. טרויצקי
(צילום: AP)
"לצערי הנגיף הזה עדיין קיים, וזו מציאות חדשה שאנחנו עדיין לומדים להתמודד ולחיות איתה. אני מקווה שדברים ישתפרו עם הזמן כדי שנוכל לחזור לחיים כמו שהם היו. אני מתנצל בפני כל אלו שנדבקו. אני מקווה שזה לא יגרום לשום סיבוך רפואי אצל אף אחד ושכולם יהיו בסדר. אני אשאר בבידוד עצמי במשך 14 הימים הבאים ואבצע בדיקה נוספת בעוד חמישה ימים".
מעבר לעובדה שהטורניר כולו התקיים ללא הגבלות כלל, ג'וקוביץ' אמר כבר בחודש אפריל שהוא יתנגד לקבל חיסון כשיהיה כזה: "אני מתנגד להתחסן ולא הייתי רוצה שיחייבו אותי לקחת חיסון כדי לטוס. אם זה יהיה חובה, אני אאלץ לקבל החלטה. יש לי את המחשבות שלי על הנושא, האם הם ישתנו בעתיד? אני לא יודע".
ניק קיריוס, אחד המבקרים הגדולים של ג'וקוביץ', המשיך באותו קו עם ציוץ ביקורתי בעקבות הידבקותו של הסרבי. "אני מתפלל לשלומם של כל הטניסאים שנדבקו בנגיף. אל תשלחו לי דברים חסרי אחריות או מטופשים שעשיתי, כי הדבר הזה (מסיבת הטניסאים שאירגן נולה) מנצח את הכל".
"ברגע שאתה מתחיל לערוך התכנסויות המוניות עם אנשים שמגיעים מכל מיני מדינות, זה מתכון לצרות", אמר אנדי מארי בראיון ל-BBC. "זה סוג של שיעור לכולנו. אם עוד לא לקחנו את זה עד עכשיו ברצינות והקפדנו על כמה שיותר אמצעי בטיחות - זה הזמן לכך".
פורסם לראשונה: 13:54, 23.06.20