דרמה ברולאן גארוס. אחרי שסירבה לדבר עם התקשורת בתום משחקה הראשון, מה שהוביל לקנס של 15 אלף דולר והציב אותה בסכנת הרחקה, נאומי אוסקה (2 בעולם) הודיעה שהיא פורשת מהטורניר.
"הדבר הטוב ביותר כעת עבור הטורניר, יתר השחקנים והבריאות הנפשית שלי, היא שאפרוש כדי שכולם יוכלו להתרכז בטניס", כתבה אוסקה בפוסט שהעלתה. "לעיתים קרובות הרגשתי שלאנשים אין רגישות לספורטאים עם בעיות נפשיות, במיוחד בסיטואציות כמו מסיבות עיתונאים".
4 צפייה בגלריה
נאומי אוסקה
נאומי אוסקה
נאומי אוסקה
(צילום: getty images)
אוסקה הוסיפה כי "שחקנים צריכים לענות לאותן שאלות, מה שגורם להם לחוסר ביטחון. אני לא מתכוונת לחשוף את עצמי לאנשים כאלו".
בעקבות ההחלטה של אוסקה שלא להתראיין, מארגני ארבעת הגראנד סלאמים מסרו: "ביקשנו ממנה לשקול שנית את ההחלטה וניסינו ללא הצלחה לדבר איתה על כך. הבריאות הנפשית של שחקנים שמתחרים בטורנירים ובסבב נמצאת בחשיבות עליונה עבורנו. אנו מדגישים שחוקים קיימים כדי להבטיח שכל השחקנים יקבלו יחס דומה, לא משנה המעמד או ההישגים שלהם. בספורט חשוב שאף שחקן לא יקבל יתרון על שחקן אחר, שלמרבה הצער זהו המקרה כששחקן מסרב להשתתף בחובותיו לתקשורת, כשכל האחרים מכבדים את הנהלים".
הפוסט של אוסקה

פדרר וסרינה טיילו לסיבוב השני

רוג'ר פדרר פתח הערב (שני) את רולאן גארוס עם ניצחון קליל ועלה לסיבוב השני לאחר 2:6, 4:6, 3:6 על דניס איסטומין מאוזבקיסטן (204), טניסאי בן 34 שהגיע מהמוקדמות. יריבו הבא הוא מארין צ'יליץ' הוותיק (47 בעולם).
הפנומן השווייצרי (8) אמנם הגיע למשחק הראשון בטורניר כפייבוריט מוחלט, אך צריך לזכור שהופתע על מגרש החימר רק לפני שבוע וחצי, אז הפסיד לפבלו אנדוחאר הספרדי בטורניר ז'נבה. הפעם זה הלך קל יותר ופדרר טייל לאורך כל ההתמודדות בדרך לניצחון קליל בשעה ו-35 דקות.
4 צפייה בגלריה
רוג'ר פדרר
רוג'ר פדרר
רוג'ר פדרר
(צילום: גטי אימג'ס)
עבור פדרר זה היה המשחק הראשון במסגרת גראנד סלאם מאז שהודח מחצי גמר אליפות אוסטרליה בינואר 2020. למי הוא הפסיד אז? כמובן שליריבו הוותיק נובאק ג'וקוביץ' שהביס אותו בשלוש מערכות. אגב, ההגרלה קבעה כי בטורניר הנוכחי השניים ייפגשו ברבע הגמר, אם וכאשר יגיעו אליו.
דניל מדבדב, המדורג 2 בעולם, גם עלה לסיבוב השני אחרי ניצחון בשלוש מערכות, 3:6, 3:6, 5:7 על אלכסנדר בובליק הקזחי (37).
4 צפייה בגלריה
דניל מדבדב
דניל מדבדב
דניל מדבדב
(צילום: AP)
אצל הנשים, סרינה וויליאמס בת ה-39 (8 בעולם), שעדיין מפנטזת על הגראנד סלאם ה-24 שלה בקריירה ועל השוואת השיא של מרגרט קורט, עלתה לסיבוב השני לאחר 6:7 (6), 2:6 על אירנה בגו הבלגית (74). אגב, הזכייה האחרונה של האמריקאית האגדית במייג'ור הייתה באוסטרליה ב-2017. את הגביע ברולאן גארוס היא לא הניפה מאז 2015.
ביאנקה אנדרסקו (7) הודחה במפתיע על-ידי טמארה זידאנסק הסלובנית (85) בשלוש מערכות מרתוניות - 6:7 (1), 7:6 (2), 9:7. המשחק ארך לא פחות מ-3:23 שעות ואחרי 7:8 במערכה המכריעה, זידאנסק הצליחה לשבור ולהשיג את הניצחון.
איגה שוויונטק הפולנייה (9), האלופה המכהנת, נזקקה לשעה וחצי כדי לעבור את קאחה יובאן הסלובנית (101) בשתי מערכות - 0:6, 5:7.
4 צפייה בגלריה
סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס
(צילום: גטי אימג'ס)
פורסם לראשונה: 19:13, 31.05.21