רוג'ר פדרר אישר הערב (שני) באופן רשמי כי הוא יחמיץ את המשחקים האולימפיים בטוקיו. השווייצרי, שסובל מבעיות בברכו, פרסם הודעה בנושא ברשתות החברתיות: "במהלך עונת הדשא ספגתי פציעה בברך והבנתי שאאלץ לפרוש מהמשחקים האולימפיים".
פדרר הוסיף: "אני מאוכזב מאוד, משום שבכל פעם שייצגתי את שוויץ זה היה כבוד גדול ורגע משמעותי בקריירה שלי. כבר התחלתי בתהליך שיקום בתקווה לחזור לסבב העולמי מאוחר יותר הקיץ. אני מאחל לכל המשלחת השווייצרית המון הצלחה ואעודד בעוצמה מרחוק".
1 צפייה בגלריה
פדרר בפעולה
פדרר בפעולה
פדרר. גם הוא מחוץ לטוקיו
(צילום: EPA)
השוויצרי השתתף במהלך הקריירה האגדית שלו ארבע פעמים באולימפיאדה, אך מעולם לא זכה במדליית זהב בטורניר היחידים. בסידני 2000 סיים במקום הרביעי, באתונה הודח בשלב מוקדם יחסית, בבייג'ינג הגיע למקום החמישי (וזכה בזהב בזוגות) ובלונדון הסתפק בכסף, אחרי הפסד בגמר לאנדי מארי.
כוכבים בולטים נוספים כבר הודיעו בתקופה האחרונה על כך שהחליטו לוותר על הנסיעה ליפן וביניהם גם רפאל נדאל, סרינה וויליאמס, סימונה האלפ ודומיניק תים.
פדרר הודח בשבוע שעבר ברבע גמר ווימבלדון על-ידי הוברט הורקאץ' הפולני אחרי 6:3, 7:6 (4), 6:0. הייתה זו ההופעה ה-18 בקריירה של פדרר ברבע גמר ווימבלדון והוא לא נראה במיטבו.