בחודש הבא יחגוג רוג'ר פדרר יום הולדת 40 - והוא לא יעשה זאת עם תואר הגראנד סלאם האהוב עליו ביותר. הפנומן השווייצרי הודח הערב (רביעי) ברבע הגמר בלונדון על-ידי הוברט הורקאץ' הפולני אחרי 6:3, 7:6 (4), 6:0.
הייתה זו ההופעה ה-18 בקריירה של פדרר ברבע גמר ווימבלדון והוא לא נראה במיטבו. הורקאץ', לו זה יום שלישי רצוף בו הוא משחק (!), ניצח בקלות את המערכה הראשונה וחזר מפיגור 4:1 במערכה השנייה עד לשובר שוויון, בו הצליח לגבור על פדרר 4:7.
6 צפייה בגלריה
רוג'ר פדרר
רוג'ר פדרר
רוג'ר פדרר
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
רוג'ר פדרר מאוכזב
רוג'ר פדרר מאוכזב
אכזבה על הדשא. פדרר מתוסכל מול הורקאץ'
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
הוברט הורקאץ'
הוברט הורקאץ'
ניצחון ענק. הורקאץ'
(צילום: AP)
המדורג 18 בעולם המשיך במומנטום גם במערכה השלישית, בה פשוט טייל והנחיל 'בייגל' ראשון לפדרר בווימבלדון. השווייצרי, שמחזיק ב-20 גראנד סלאמים בקריירה שלו, בדיוק כמו רפאל נדאל ואחד יותר מנובאק ג'וקוביץ', ינסה לזכות במייג'ור שוב בפעם אחרת. הפולני, מנגד, יפגוש בסיבוב הבא את מתאו ברטיני האיטלקי (7), שגבר 3:6, 7:5, 5:6, 3:6 על פליקס אוז'ה עליאסים (16).
בניגוד לפדרר, נובאק ג'וקוביץ', בלי הרבה בעיות, העפיל היום לחצי גמר ווימבלדון לאחר שגבר בשלוש מערכות על הפתעת הטורניר מרטון פוצ'וביץ' (48) - 3:6, 4:6, 4:6, תוך קצת יותר משעתיים ורבע. המדורג 1 בעולם יפגוש בשלב הבא את דניס שפובלוב (12) שגבר על קארן חצ'אנוב (29) בחמש מערכות שנמשכו 3:30 שעות.
פוצ'וביץ', שהעיף בסיבובים הקודמים את אנדריי רובלב ודייגו שוורצמן, היה בהלם בפתיחה ונקלע לפיגור 5:0 במערכה הראשונה. ג'וקוביץ' קצת נרדם, איפשר לו לצמק ל-5:3 ולא הצליח לנצל חמש נקודות מערכה, אבל התעשת וסגר את הסיפור עם 3:6. במערכה השנייה הדברים הלכו צמוד יותר ובמצב של 4:5 לסרבי, הוא השיג את השבירה בדרךל-4:6 ו-0:2. במערכה השלישית, למרות מאבק של ההונגרי, ג'וקוביץ' שבר מהר ושמר על היתרון, 4:6 בסיום וניצחון חלק.
6 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' חוגג
נובאק ג'וקוביץ' חוגג
נובאק ג'וקוביץ' חוגג
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ' במגרש המרכזי
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
מרטון פוצ'וביץ'
מרטון פוצ'וביץ'
טורניר נהדר להונגרי. מרטון פוצ'וביץ'
(צילום: גטי אימג'ס)
"אני אוהב את הספורט הזה בכל הלב, הגוף והנשמה", אמר ג'וקוביץ' לאחר העלייה לחצי הגמר. "אני מסור לזה מאז שהייתי בן 4, ברור שמה שנותן לי השראה הוא שיא הגראנד סלאמים ההיסטורי". לסרבי חסר מייג'ור אחד בלבד כדי להשתוות לרוג'ר פדרר ורפאל נדאל, שנמצאים בפסגה עם 20 זכיות כל אחד.
מי שכאמור יעמוד בדרכו הוא שפובלוב הקנדי, שחזר מפיגור של 2:1 במערכות וניצח לבסוף 4:6, 6:3, 7:5, 1:6, 4:6. זהו הישג השיא של שפובלוב (22) בקריירה, לאחר שבשנה שעברה הגיע לרבע הגמר באליפות ארה"ב.
פורסם לראשונה: 17:58, 07.07.21