יום התחרויות השלישי במשחקים הפראלימפיים התקיים היום (שישי), כשלפנות בוקר הצטרפו לראשונה גם החותרים הישראלים לפעילות, אבל אין ספק שגולת הכותרת היא מדליית הזהב של השחיין מארק מליאר.
המשחקים הפראלימפיים ב-ynet - למתחם המיוחד
מליאר עלה במהלך הלילה לגמר במשחה ל-200 מטר מעורב (דרגת נכות S7) וסיפק בו פיניש נהדר, סיים ראשון עם שיא עולם (2:29.01 דקות), כשהוא מסדר לישראל זהב שני במשחקים אחרי איאד שלבי לפני יומיים.
6 צפייה בגלריה
בעיה לא צפויה עם הכיסא. סמואל
בעיה לא צפויה עם הכיסא. סמואל
בעיה לא צפויה עם הכיסא. סמואל
(צילום: DETLEV SEYB, באדיבות מרכז דניאל לחתירה)
6 צפייה בגלריה
מארק מליאר
מארק מליאר
מארק מליאר
(צילום: getty images)

17:50: שרגא ויינברג ויוסי סעדון הודחו

צמד שחקני הקוואד שרגא ויינברג ויוסי סעדון, הפסידו 7:5, 6:3 ברבע הגמר לצמד היפני מורואישי מיטסוטרו וקוג'י סוגנו תוך שעה ו-55 דקות והודחו מהתחרות.

15:13 גם גיא ששון הפסיד בסיבוב הראשון

גיא ששון הפסיד בסיבוב הראשון בטניס ביכסאות גלגלים לדאיסוקה אראי היפני 6:1, 6:1 תוך שעה ו-10 דקות והודח מהמשך תחרות היחידים.

14:25 הטניסאי אדם ברדיצ'בסקי הפסיד בסיבוב הראשון והודח

לאחר שעות של דחייה בגלל החום הכבד, שחקן הטניס בכיסאות גלגלים אדם ברדיצ'בסקי, המתחרה בקטגוריית נכות אופן, הפסיד בסיבוב הראשון לאוסטרלי בן ויקס 6:4, 6:2 במשחק שנמשך שעה ו-22 דקות. הוא הודח מהמשך תחרות היחידים, מחר ישתתף בזוגות יחד עם גיא ששון.

12:58: מדליית זהב ושיא עולם לשחיין מארק מליאר

הישג ענק! השחיין הישראלי סיים ראשון ב-200 מטר מעורב (קטגוריה S7) עם זמן של 2:29.01 דקות ועל הדרך שבר את שיא העולם. מליאר, שנולד עם שיתוק מוחין, היה שלישי לאחר 150 מטר, אך פיניש נהדר שלו סגר את הפער והוא נגע בקיר ראשון.
6 צפייה בגלריה
מארק מליאר
מארק מליאר
פיניש גדול. מארק מליאר
(צילום: לילך וייס)

10:30: סמואל נפסלה - ותנסה לעלות לגמר דרך בית הניחומים

החותרת מורן סמואל הייתה בטוחה מוקדם בבוקר שגם היא תחגוג עלייה לגמר, לאחר שסיימה ראשונה במקצה ל-2,000 מטר בסירת יחיד, אך בשל העובדה שהותקן לה כיסא עם בוכנות מיוחדות, ועדת השיפוט החליטה לפסול אותה מאותו מקצה - והיא תנסה לעלות לגמר דרך בית הניחומים בשבת. אגב, בסירה המדוברת - עם אותו כיסא מיוחד - סמואל כבר התחרתה השנה - ללא שום בעיות מיוחדות.

5:40: מקום שלישי במוקדמות לנבחרת החתירה

נבחרת החתירה, המורכבת מאחיה קליין, ברק צור, סימונה גורן, מיכל פיינבלט וההגאית מלינה מילר, סיימה את שלב המוקדמות במקום השלישי בזמן של 7:38.95 דקות. המשמעות: הם העפילו לשלב הניחומים שייערך מחר, לאחר שרק המנצחת במקצה (נבחרת ארה"ב) זכתה בכרטיס אוטומטי לשלב הגמר. בבית הניחומים ייערכו שני מקצים, שני הראשונים בכל מקצה יזכו גם כן בכרטיס לגמר. אגב, פיינבלט הפכה לספורטאית הישראלית הראשונה שמשתתפת גם באולימפיאדה (ג'ודו ב-2004) וגם במשחקים הפראלימפיים.

4:41: דניאל בבית הניחומים

החותר שמוליק דניאל סיים במקום השלישי את המקצה שלו ל-2000 מ' בסירת יחיד, בזמן של 10:22.90 דקות - וישתתף מחר בשלב הניחומים. שם יצטרך להתברג באחד משני המקומות הראשונים כדי להשתתף בגמר.
6 צפייה בגלריה
שמוליק דניאל
שמוליק דניאל
עבר לבית הניחומים. דניאל
(צילום: ירון שרון)

4:07: בדרך למדליה שנייה בבריכה?

מארק מליאר עלה לגמר המשחה ל-200 מטר מעורב בדרגת נכות SM7. השחיין הישראלי שובץ למקצה הראשון והוא נגע בקיר ראשון בתום 2:32.86 דקות.
מליאר סיים את המוקדמות עם הזמן הטוב ביותר, שהוא גם שיא ישראלי חדש. אגב, אחד מיריביו הבכירים למדליה: האוקראיני יבגני בודייקו נפסל. הגמר ייערך מאוחר יותר היום (12:52 שעון ישראל).

4:02: החגיגה המוקדמת של סמואל

מורן סמואל, שנשאה גם את הדגל הישראלי בטקס הפתיחה, סיימה ראשונה את שלב המוקדמות במקצה ל-2,000 מטר חתירה בסירת יחיד, בזמן של 11:03.52 דקות. בשל כך, עלתה ישירות לגמר שיתקיים ביום ראשון. טוב, לפחות כך כולם חשבו במשך כמה שעות.
6 צפייה בגלריה
שיא אישי חדש. סמואל
שיא אישי חדש. סמואל
שיא אישי חדש. סמואל
(באדיבות: IGOR MEIJER, מרכז דניאל לחתירה)
סמואל עשתה זאת עם שיא אישי חדש, כשהיא הקדימה ביותר מ-36 שניות את האוקראינית אנה שרמט שסיימה במקום השני. לסמואל זו הופעה שלישית במשחקים הפראלימפיים. בלונדון היא סיימה חמישית ובריו כבר זכתה בארד.

3:24: טביב הפסידה ולא עלתה לרבע הגמר

הלילה העמוס של הספורטאים הישראלים נפתח בהפסד של שחקנית הטניס שולחן, קרולין טביב, 3:0 (11:9, 11:7, 11:9) לתאילנדית פנוואס סרינגאם.
6 צפייה בגלריה
קרולין טביב
קרולין טביב
הפסד מרגיז. טביב
(צילום: קרן איזקסון)
אם טביב הייתה לוקחת מערכה אחת - היא הייתה מעפילה ישירות לחצי הגמר, אך בסיכום נקודות פנימי היא הודחה. "זה כואב מאוד. הלב שלי שבור", סיפרה טביב בסיום. "זה הספורט. יום אחד אתה יכול לנצח מישהו שלא היית צריך לנצח ויום אחד להפסיד למישהו שלא היית צריך להפסיד לו".
פורסם לראשונה: 06:31, 27.08.21