עמי דדאון זכה הבוקר (שבת) במדליית הכסף במשחקים הפראלימפיים בטוקיו 2020, אחרי שסיים שני בזמן של 2:29.48 דקות (שיא ישראלי) במשחה ל-150 מטר מעורב אישי. זאת מדליה ראשונה של השחיין בקריירה במשחקים הפראלימפיים, ומדליה שלישית לישראל בטוקיו.
"זאת המדליה הראשונה שלי במשחקים הפראלימפיים, ואני מאוד שמח", אמר בסיום דדאון. "ביצעתי התאוששתי נהדר מהפסילה לפני יומיים. זה היה קשה מאוד עבורי שפסלו אותי כבר בשלב מוקדם, ובגלל זה לא שחיתי בגמר 100 מטר חופשי, אחד המשחים האהובים עליי".
2 צפייה בגלריה
עמי דדאון
עמי דדאון
דדאון והמדליה
(צילום: לילך וייס)
כשנשאל האם הזכייה ב-150 מעורב אישי השכיחה את האכזבה ב-100 חופשי, אמר דדאון: "המדליה הזאת לא מכפרת על ה-100 מטר, המשחה החזק שלי. יש קצת טעם טוב יותר, אבל לא מעבר לזה". על הגמר עצמו, אמר הישראלי: "היה מאוד קשה כי השחיין הרוסי חזק מאוד במשחה הזה. אנסה להשתפר ולהגיע אליו בעתיד, אבל כרגע זה בלתי אפשרי".
לסיכום, אמר השחיין: "אני מאוד שמח להיות חלק משושלת ארוכה של מדליסטים פראלימפיים ישראלים מצוינים, והנה עכשיו גם השם שלי יהיה חלק מהשמות שלקחו מדליה".
2 צפייה בגלריה
עמי דדאון
עמי דדאון
דדאון אחרי שסיים את הגמר
(צילום: לילך וייס)
דדאון ממש לא סיים את החלק שלו בטוקיו. בעוד יומיים יתחרה במוקדמות 200 מטר חופשי, ב-2 בספטמבר ייקח חלק במוקדמות 50 מטר חופשי ולמחרת ייקח חלק במוקדמות ל-50 מטר גב.