היום התשיעי של המשחקים הפראלימפיים בטוקיו היה אחד המוצלחים של המשלחת הישראלית, והיא סיימה אותו עם עוד שתי מדליות זהב, הפעם של עמי דדאון ב-50 מטר חופשי ואיאד שלבי ב-50 מטר גב.
המשחקים הפראלימפיים ב-ynet - למתחם המיוחד
לישראל יש כבר תשע מדליות טוקיו, שש מהן מזהב. כבר עכשיו מדובר במשחקים המוצלחים ביותר של הכחולים-לבנים מאז אתונה 2004, וכמות מדליות הזהב הגדולה ביותר מאז סיאול 1988.
3 צפייה בגלריה
איאד שלבי, עמי דדאון
איאד שלבי, עמי דדאון
איאד שלבי ועמי דדאון
(צילום: קרן איזיקסון, לילך וייס)
אחד האחראיים על ההצלחה בבריכה הוא מאמן הנבחרת יעקב ביננסון, שניסה להסביר: "מה סוד ההצלחה שלנו? אני חושב שהשנה של קורונה. אני לא שמח כי אנשים איבדו את החיים שלהם, אבל מ-20 במרץ השחיינים היו סגורים באימונים".
ביננסון הודה שלא ציפה לכל כך הרבה מדליות זהב: "לפני שבועיים הייתי חותם על אחת. מקווה שנמשיך ככה גם בפריז".
3 צפייה בגלריה
מארק מליאר עם מאמנו יעקב ביננסון
מארק מליאר עם מאמנו יעקב ביננסון
מארק מליאר עם יעקב ביננסון
(צילום: אסנת פליס דוהר)
3 צפייה בגלריה
ביננסון ודדאון
ביננסון ודדאון
ביננסון ודדאון
(צילום: לאה שניידר)
המנהל המקצועי של הוועד הפראלימפי, ד"ר רון בולוטין, הוסיף: "ציפינו להישגים יפים של השחיינים, אבל אני חושב שזה אפילו מעבר לצפיות שלנו. במספר המדליות זאת הייתה הערכה שלהו, בצבעים שזה יהיה שש מזהב, אני חושב שכולנו, כולל יעקב ביננסון מאמן הנבחרת, הופתענו לטובה".
יוסוף שלאבי, אביו של איאד, שעוזר ותומך בו בטוקיו, היה מאושר: "כל הכבוד לו. כמה שנים חיכינו לזמן הזה".
שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "יום גדול בבריכה! עמי דדאון מוסיף מדליית זהב והמשלחת הישראלית מנפצת כל תקרת זכוכית עם המדליה התשיעית במשחקים הפראלימפיים. עמי, כמו הספורטאים הנוספים, מוכיח את גדלות הרוח והאמונה אל מול כל קושי. ברכות גם לאריאל מליאר על גמר פראלימפי ראשון ומקום שביעי. דדאון, פשוט כיף לראות את ההישגים שלך!".