עוד יום ענק בבריכה. איאד שלבי, שעשה היסטוריה בטוקיו כשזכה במדליית זהב ב-100 מטר גב, סיים היום (חמישי) במקום הראשון ב-50 מטר גב - משחה בו הוא מכהן גם כאלוף אירופה - וזכה בזהב נוסף. שלבי עשה זאת בזמן של 1:11.79 דקות. עמי דדאון זינק אחריו לבריכה לגמר 50 מטר חופשי, סיים גם הוא במקום הראשון עם שיא פראלימפי של 37.21 שניות, וזכה בזהב השני שלו במשחקים ובמדליה השלישית שלו בסך הכל. אריאל מליאר סיים שביעי במשחה של דדאון עם 41.70 שניות.
המשחקים הפראלימפיים ב-ynet - למתחם המיוחד
בכך, שלבי ודדאון העלו את כמות המדליות של המשלחת הפראלימפית לטוקיו לתשע. לפני תשע שנים ישראל השיגה מדליית זהב אחת במשחקים, ואילו בטוקיו היא כבר סופרת שש כאלה, ארבע מהן של צמד השחיינים.
4 צפייה בגלריה
איאד שלבי
איאד שלבי
שוב זכה בזהב. איאד שלבי
(צילום: קרן איזיקסון)
4 צפייה בגלריה
איאד שלבי
איאד שלבי
שלבי בפעולה
(צילום: קרן איזיקסון)
4 צפייה בגלריה
עמי דדאון מאושר
עמי דדאון מאושר
עמי דדאון מאושר
(צילום: getty images)
בנוסף לחמש המדליות יחד של שלבי ודדאון, מארק מליאר זכה בשלוש מדליות (שתיים מזהב ואחת מארד) וקבע שני שיאי עולם, והחותרת מורן סמואל זכתה בכסף. נותרו שלושה ימים לסיום המשחקים, ונראה שהמשלחת הישראלית עדיין רעבה.
שלבי בן ה-34 גדל בשפרעם ומגיע ממשפחה מוסלמית, הוא חירש ואילם מלידה ומשותק בארבע הגפיים בעקבות תאונה שעבר בגיל 13. הוא מתחרה בדרגת נכות S1 - הקשה ביותר - ולא פעם התחרה בהצלחה מול שחיינים עם דרגת נכות קלה משלו. אביו יוסוף מלווה אותו באדיקות.
4 צפייה בגלריה
איאד שלבי עם מדליית הזהב
איאד שלבי עם מדליית הזהב
איאד שלבי עם מדליית הזהב אחרי הזכייה ב-100 מטר גב
(צילום: קרן איזקסון)
הוא מתאמן במרכז השיקום של איל"ן בחיפה בהדרכת מאמן הנבחרת יעקב ביננסון, כאשר במשחקים הפראלימפיים בבייג'ינג 2008 ובלונדון 2012 הגיע למקום הרביעי וסיים מחוץ לפודיום.
פורסם לראשונה: 12:37, 02.09.21