אחרי ארבע מדליות זהב פראלימפיות רצופות ו-13 שנים ללא הפסד בקטגוריה הפראלימפית, טניסאית השולחן הפולנייה נטליה פרטיקה ספגה הפסד סנסציוני 3:2 לצ'יאן יאנג, שחקנית סינית המייצגת את אוסטרליה, בחצי גמר הטורניר הפראלימפי בטוקיו (דרגת נכות S10) ונאלצה להסתפק במדליית ארד בלבד.
המשחקים הפראלימפיים ב-ynet - למתחם המיוחד
פרטיקה שנולדה ללא יד ימין נחשבת לרמה בפני עצמה בקטגוריה הפראלימפית. היא העפילה לראשונה משחקים בסידני 2000 כשהייתה בת 11, ומאז אתונה 2004 כשהייתה בת 15 ועד היום היא תמיד חזרה מהטורניר הפראלימפי עם מדליית הזהב. בנוסף, פרטיקה משחקת גם בקטגוריה האולימפית הרגילה, השתתפה בארבע אולימפיאדות (בטוקיו היא העפילה לסיבוב השני) ודורגה בשיאה 48 בעולם.
1 צפייה בגלריה
נטליה פרטיקה
נטליה פרטיקה
נטליה פרטיקה
(צילום: גטי אימג'ס)
היום, היא הובילה 1:2 על יריבתה, אבל יאנג ניצחה בשתי המערכות האחרונות 6:11 ו-9:11 וחוללה ככל הנראה את הסנסציה הכי גדולה במשחקים.
"פיגרתי בהרבה, כך שהגישה שלי הייתה פשוט לקחת את הנקודות שאני יכולה, ולשחק נקודה אחרי נקודה", אמרה יאנג שתפגוש בגמר את ברונה אלכסנדר הברזילאית, "הייתה לנו תוכנית משחק טובה ושיחקתי מצוין".
פרטיקה הייתה מאוכזבת מאוד כצפוי: "הובלתי ואז התחלתי לעשות טעויות טיפשיות ולהיכנס ללחץ. זה מעצבן, אבל דברים כאלה קורים. יאנג שיחקה היטב והשיגה את הנקמה שלה. אני מאחלת לה בהצלחה בגמר, סוף סוף תהיה לה הזדמנות לשחק מול מישהי אחרת ולנצח. שיחקנו באיזה מיליון גמרים אחת נגד השנייה, כך שלפחות הפעם בלעדיי זה לא יהיה גמר משעמם. הפסדתי אמנם היום אבל זכיתי ארבע פעמים בזהב, מה שמעיד שאני שחקנית טובה".