וושינגטון (1:3) התאוששה הלילה (בין שני לשלישי) מההפסד בקליבלנד והמשיכה את פתיחת העונה הטובה שלה כשהביסה בבית את דטרויט (3:1) 98:120. כעת ניתן לקבוע שגם דני אבדיה הגיע ליגה. הפוורוורד הישראלי נהנה הפעם מ-27 דקות (הכי הרבה עבורו העונה), ואחרי מחצית ראשונה בה היה רחוק משיאו, הוא סיפק חצי שני טוב מאוד וסיים כריבאונדר המוביל של המנצחת עם שבעה כאלה (ביחד עם קריסטפס פורזינגיס). בנוסף, תרם אבדיה תרם 9 נקודות ב-3 מ-6 מהשדה (1 מ-3 משלוש, 2 מ-2 מהקו), 2 אסיסטים, 2 חסימות, חטיפה ואפס איבודים.
מעבר למספרים הנאים, אבדיה בלט בזכות עבודה הגנתית נפלאה. עד כה העונה, שמר אבדיה על השחקן הכי טוב של היריבה בכל אחד מהמשחקים: טייריס הליברטון (אינדיאנה), דמאר דרוזן (שיקאגו), דונבן מיטשל (קליבלנד) והלילה הישראלי הוצמד לקייד קנינגהאם, הבחירה הראשונה בדראפט 2021, ועשה עבודה מרשימה.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה ג'יידן אייבי וושינגטון וויזארדס דטרויט פיסטונס
דני אבדיה ג'יידן אייבי וושינגטון וויזארדס דטרויט פיסטונס
הבריק בהגנה. אבדיה שומר על אייבי
(צילום: רויטרס)
מאמנו של אבדיה, ווס אנסלד ג'וניור, אף העניק לו את "חגורת ההגנה", שמחולקת אחרי כל ניצחון לשחקן שהצטיין בצד ההגנתי של המגרש. "אהבתי את הפיזיות שלו כמגן. אני מרוצה מאיפה שהוא נמצא", אמר המאמן. "הוא עושה עבודה יותר טובה לתת למשחק לבוא אליו. זה קשה יותר לתרום התקפית כשחקן חמישייה, כי בעונה שעברה כשהוא עלה מהספסל אז ההתקפה עברה יותר דרכו. כרגע הוא מנסה להרגיש את ההתקפה". דוויין קייסי, מאמן הפיסטונס, פרגן גם הוא: "אבדיה עשה עבודה נהדרת בהגנה. קייד יצטרך להתרגל לכך ששולחים אליו את השומרים הטובים ביותר".
"הגנה זה לא כיף, אף אחד לא אוהב לקרוע את הרגליים שלו בהגנה", התייחס פורזינגיס לחגורה. "העניין עם החגורה מוסיף פן כיפי לעניין, ויש לזה ערך מוסף לרוח הקבוצתית שלנו. אתה רוצה לקבל את החגורה, ושהקבוצה תנצח".
החסימה הנהדרת של אבדיה על קאנינגהאם
צ'ייס יוז מ-NBCS מנתח
דני אבדיה מקבל אהבה

ג'יילן בראון עזב את הסוכנות של קניה ווסט

סערת קניה ווסט ממשיכה להסעיר את העולם, ומגיעה גם לספורט. על רקע שורה של אמירות אנטישמיות של הראפר, הודיע כוכב הפוטבול ארון דונלד שזכה בסופרבול האחרון עם לוס אנג'לס ראמס ונחשב לשחקן ההכנה הטוב בליגה, כי הוא עזב את "דונדה ספורט", הסוכנות של ווסט. הלילה, הצטרף אליו אליו גם ג'יילן בראון כוכב בוסטון סלטיקס, שהודיע שעזב את הסוכנות.
ההודעה הרשמית של בראון הגיעה יממה לאחר שכוכב הסלטיקס מסר לתקשורת המקומית בבוסטון כי הוא מתכוון להישאר בסוכנות, על אף שאינו תומך באמירות של האמן. אך לבסוף הוא שינה את דעתו. "ב-24 השעות האחרונות הצלחתי לשקף ולהבין טוב יותר כיצד ההצהרות הקודמות שלי לא הבהירו מספיק טוב את עמדתי נגד האמירות והפעולות הציבוריות האחרונות שהיו חסרות רגישות", כתב בראון.
2 צפייה בגלריה
שחקן בוסטון סלטיקס ג'יילן בראון
שחקן בוסטון סלטיקס ג'יילן בראון
"אמשיך לעמוד בתקיפות נגד כל אנטישמיות". בראון
(AFP)
"על כך, אני מתנצל. ובזה, אני מבקש להיות ברור ככל האפשר. תמיד, ותמיד אמשיך לעמוד בתקיפות נגד כל אנטישמיות, דברי שטנה, מצג שווא ורטוריקה אכזרית מכל סוג שהיא. לאור זאת, לאחר שיתוף בשיחות, אני מזהה כעת שיש מקרים שבהם הקול שלי והעמדה שלי לא יכולים להתקיים במרחבים שאינם תואמים את עמדתי או הערכים שלי. ומסיבה זו, אני מפסיק את הקשר שלי עם 'דונדה ספורט'. אני כן מתכוון להמשיך לחנך ולתת אהבה ותמיכה לילדים והספורטאים הצעירים והמדהימים שיצא לי להכיר במהלך תקופתי בסוכנות".