כוכב פורטלנד, דמיאן לילארד, ישחק בעונה הקרובה במילווקי. כך מדווח הערב (רביעי) הכתב הבכיר של רשת ESPN אדריאן ווז'נרובסקי. זאת במסגרת טרייד משולש שכולל גם את פיניקס.
לילארד בן ה-32 נחשב לכוכב הבלתי מעורר של פורטלנד (בה הוא משחק מאז 2012) ולאורך כל הקיץ היו שמועות ודיווחים על עזיבה, בטח לאור עוד עונה כושלת בה הקבוצה לא הגיעה אפילו לפליי-אין. לילארד אף הודיע כי ברצונו להיפרד מהמועדון בו הפך לסמל ובשבועות האחרונות דווח כי מיאמי תהיה זו שתזכה בסופרסטאר. הוא בסוף בחר במקום אחר.
1 צפייה בגלריה
דמיאן לילארד
דמיאן לילארד
עובר לבית חדש. לילארד
(צילום: AP)
מדובר בטרייד שכולל בו לא רק את פורטלנד ומילווקי, אלא גם את פיניקס. הבלייזרס יקבלו בתמורה את ג'רו הולידיי, דיאנדרה אייטון, טומאני קמארה, בחירת סיבוב ראשון של 2029 של הבאקס והזכות להחליף בחירות עם מילווקי ב-2028 ו-2030. הסאנס יקבלו במסגרת העסקה את יוסוף נורקיץ', גרייסון אלן, נאסיר ליטל וקיאון ג'ונסון.
לילארד הציגה העונה ממוצעים נהדרים (32.2 נקודות ו-7.3 אסיסטים) ובתחילת השנה אף סיפק כמה תצוגות בלתי נשכחות. בינואר קלע 60 נקודות נגד יוטה, בסוף שבוע האולסטאר הוא זכה בתחרות השלשות ובסוף פברואר הוא שבר את שיא הקריירה עם 71 נקודות על הראש של יוסטון ב-114:131 של הבלייזרס.
אגב, הידיעה הזו גרמה להלם אצל ההיט, שהייתה בטוחה שתשים ידה על השחקן. יש לציין כי בשנה שעברה כשנשאל לילארד בריאיון עיתונאי בארה"ב עם מי היה רוצה לשתף פעולה, השיב: "אני חייב לבחור ביאניס. בגלל הדומיננטיות שלו, היכולת שלו להגיע לטבעת. הייתי מביא לשולחן משהו שעוזר לו - ולהיפך".