במשחקה האחרון הפסידה דאלאס לשיקגו 115:112 ואיבדה את הסיכוי לתפוס את המקום העשירי במערב, המוביל למשחקי הפליי-אין, והעונה שלה הסתיימה באכזבה עצומה. באקט שנוי במחלוקת, בלשון המעטה, החליט הבעלים מארק קיובן להושיב בצד את אחד מכוכביו הגדולים קיירי אירווינג, ויחד איתו עוד ארבעה שחקנים משמעותיים (טים הארדוויי ג'וניור, כריסטיאן ווד, ג'וש גרין ומקסי קלבר). עם זאת, השיא היה הדרישה לתת לכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה - לוקה דונצ'ץ' - לשחק רבע אחד בלבד. כל זה במשחק בו דאלאס חייבת ניצחון כדי לשמור על העונה בחיים.
מה שעמד מאחורי ההחלטה המוזרה של קיובן היא העובדה שרק אם תצליח דאלאס להשיג בחירת טופ 10 בדראפט הקרוב (תלוי בהגרלת הלוטרי שתתקיים בחודש הבא), היא תשמור עליה. אם תבחר מחוץ לטופ 10, הבחירה שלה תעבור אוטומטית לניקס, בהתאם להסכם בין השתיים במסגרת טרייד שבוצע לפני ארבע שנים, במסגרתו עבר קריטפס פורזינגיס מניו יורק לטקסס.
2 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ'
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ'
שיחק רק רבע אחד. דונצ'יץ'
(AP)
2 צפייה בגלריה
מארק קיובן
מארק קיובן
כבר היה בסיטואציה דומה. קיובן
(צילום: AFP)
בליגה לא אהבו את ההתנהלות של דאלאס, והחליטו לפתוח בחקירה. "ה-NBA פתחה היום בחקירה סביב החלטות הסגל של דאלאס וההתנהלות במשחק עצמו, כולל המניעים שמאחורי ההחלטות הללו", נכתב בהודעת הדובר. ב-2018 ספג קיובן קנס כספי של 600 אלף דולר לאחר שהודה פומבית שקבוצתו ניסתה להפסיד, כדי לשפר את סיכוייה לפני הדראפט.
ואם זה לא מספיק, ב-ESPN דווח כי דונצ'יץ' עשוי לדרוש טרייד בסיום העונה הבאה אם אם המצב של דאלאס לא ישתפר עד אז. הסלובני - שיישחק עם נבחרתו באליפות העולם בקיץ הקרוב - העמיד העונה ממוצעים של 32.4 נקודות, 8.6 ריבאונדים ו-8 אסיסטים.