מה יהיה עם וושינגטון? לא ברור. לפנות בוקר (בין חמישי לשישי), דני אבדיה והוויזארדס רצו לסגור את 2020 מבחינתם עם ניצחון ראשון העונה, אחרי פתיחה רעה של 4:0, ולשם כך אירחו את שיקגו. בסופו של דבר הבולס יצאו מדי.סי עם 130:133, ניצחון שני תוך מספר ימים בקפיטול וואן ארינה.
אז כן, רגע לפני מסע משחקי החוץ שלה, וושינגטון מחזיקה במאזן לא מחמיא בכלל של 5:0 וקשה לראות מתי היא רושמת ניצחון בכורה, ובכלל לא בטוח שסקוט ברוקס ימשיך בתפקידו עוד זמן רב. האין הגנה של המארחת נתנה לשיקגו לעשות מה שהיא רוצה, והיא קלעה 107 נקודות בשלושת הרבעים הראשונים.
5 צפייה בגלריה
בראדלי ביל
בראדלי ביל
בראדלי ביל
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
רוי האצ'ימורה מול זאק לאבין
רוי האצ'ימורה מול זאק לאבין
פתח נהדר. רוי האצ'ימורה מול זאק לאבין
(צילום: AFP)
מי ששמר על הוויזארדס בעניינים הוא תומאס בראיינט, שסיפק מספרים יפים של 28 נקודות ב-10 מ-11 מהשדה. גם בראדלי ביל קלע 28 נקודות, אבל באחוזים הרבה פחות טובים. מר סטטיסטיקה ראסל ווסטברוק אמנם רשם עוד טריפל-דאבל (22 נקודות, 10 ריבאונדים, 11 אסיסטים), אך תקע לא פעם את המשחק והלך עם הראש בקיר.
ומה לגבי אבדיה? הישראלי פתח שוב בחמישייה, הפעם לצד רוי האצ'ימורה (17 נקודות), ששב מפציעה בעינו ושיחק לראשונה העונה. אבדיה סיים עם 6 נקודות בלבד (2 מ-5 מהשדה, 0 מ-3 מחוץ לקשת) להן הוסיף 4 ריבאונדים ו-3 אסיסטים ב-25 דקות, אך העניין המשמעותי ביותר הוא העובדה שהפורוורד לא שותף כלל ברבע האחרון, וברוקס בחר בהרכב נמוך שכלל את ראול נטו (15 נקודות מהספסל).

מהלך המשחק

האצ'ימורה הראה כמה הוא התגעגע לפרקט, ופתח עם שתי שלשות, קרטר ג'וניור ולאבין החזירו בצד השני, אבל צליפה של תומאס בראיינט אילצה את הבולס לבקש פסק זמן כשהמארחת מוליכה 12:15. הפורוורד היפני המשיך בשלו ועלה ל-10 נקודות. ביל בחדירה יפה ואסיסט של אבדיה לשלשה נוספת של בראיינט הקפיצו את ההפרש לשבע, 18:25. אבדיה עלה הלוח מאסיסט של איש סמית' והוסיף עוד שתיים מהקו, אך חמש נקדות של טמפל מהספסל לא נתנו לוויזארדס לברוח, 23:29. המטווח המשיך עם שלשות של בראון ג'וניור ו-ווסטברוק, והרבע חסר ההגנות הזה הסתיים ב-35:41 לוושיגנטון.
5 צפייה בגלריה
סקוט ברוקס
סקוט ברוקס
סקוט ברוקס
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק
ראסל ווסטברוק
מה עוזרים המספרים אם הקבוצה רק מפסידה? ווסטברוק
(צילום: AFP)
ווסטברוק הוביל את ההתקפות של הוויזארדס, וביצע לא מעט טעויות, כולל שני איבודים. הבולס ניצלו זאת וועלה ליתרון 44:46, אבל הכוכב הצליח לקחת ריבאונד התקפה ולהשוות ל-46:46 לפני פסק הזמן שלקחה שיקגו. האצ'ימורה המשיך להיות נפלא, ועם מסירה מאחורי הגב סידר לבראיינט דאנק. הסנטר הוסיף עוד שני מהלכים יפים ועלה כבר ל-12 נקודות בדרך ליתרון 49:54. שתי פעולות הגנתיות טובות של בראיינט (חסימה וחטיפה) המשיכו עם נקודות שהעלו את המאזן שלו ל-17 נקודות ללא החטאה, אבל לשיקגו היה את קובי ווייט, שתפר שתי שלשות ונתן לה יתרון 63:66. ווסטברוק הזין את בראיינט הלוהט (22 נקודות עד ההפסקה), אך המילה האחרונה הייתה של ווייט, שסגר את המחצית עם שלשה ונתן לבולס יתרון 68:71.
המשחק המושלם של בראיינט נמשך עם שלשה שלישית, גם ווסטברוק וביל המשיכו לקלוע, למרות אחוזים בינוניים מאוד. לבולס היה את ווייט, שריכז מצוין וגרם לברוקס לבקש פסק זמן אחרי אסיסט ליאנג וסל נוסף, 82:86. אוטו פורטר חימם את היד וקלע 11 נקודות ברבע הזה. הוא הוביל ריצת 0:11 שהעלתה את האורחת ליתרון מבטיח, אך לא נתן ליריבה לברוח. לא שזה עוזר כשאף אחד לא עושה הגנה, ואחרי שלושה רבעים שיקגו מוליכה 100:107.
5 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה
(צילום: AFP)
הייתה הרגשה של שינוי מומנטום, כשביל ונטו הובילו ריצת 0:10 והפכו את התוצאה בדרך ל-118:123, אך לאבין ופורטר החזירו עם נקודות בצד השני והבעיה במאני-טיים הייתה שאף שחקן של הוויזארדס לא הצליח לעשות סל. ווסטברוק כן צימק למינוס נקודה 6.6 שניות לבאזר אחרי שתי קליעות עונשין, אבל לא יותר מזה. הפסד חמישי רצוף לוושינגטון, 133:130, שמתחילה מסע משחקי חוץ לא פשוט בכלל.
פורסם לראשונה: 00:00, 01.01.21