אלכס פרס שיחק 11 משחקים בלבד במכבי חיפה בעונת 2016/17 לפני ששוחרר מהירוקים. היום (שבת) הוא סיכם בפנרבחצ'ה ויצטרף למעצמת היורוליג עד סיום העונה, כך מדווחים כלי תקשורת באירופה.
פרס המקסיקני/אמריקאי נחשב לכישרון גדול, אבל גם לשחקן עם לא מעט בעיות מנטליות וקשיי הסתגלות. הקדנציה הראשונה שלו באירופה הייתה בחיפה, והיה ניתן לראות שהוא התקשה להסתדר ברוממה.
3 צפייה בגלריה
פרס. החתמה מפתיעה
פרס. החתמה מפתיעה
פרס. החתמה מפתיעה
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
איגור קוקושקוב
איגור קוקושקוב
קוקושקוב. צרות בפנר
(צילום: EPA)
בעונה שלאחר מכן חתם בריגה הלטבית, הרשים מאוד ב-VTB עם ממוצע של 13.3 נקודות, 5.9 אסיסטים ו-3.2 ריבאונדים, יכולת שסידרה לו חוזה בבנביט. גם בטורקיה הוא המשיך בקו ההתקדמות עם 14.7 נקודות ו-5.6 אסיסטים.
שרונאס יאסיקביצ'יוס אהב את מה שהוא ראה ממנו, וחשב שפרס יוכל להתאים לשיטה שלו, אבל הדברים לא הסתדרו ובנובמבר 2019, אחרי 14 משחקים בלבד בכל המסגרות ולמרות שהחזיק בחוזה לשלוש שנים, הוא שוחרר מז'לגיריס. במהלך אותה תקופה שמו הוזכר כמועמד להגיע למכבי ת"א או הפועל ירושלים, אבל זה לא קרה.
3 צפייה בגלריה
שרונאס יאסיקביצ'יוס עצבני
שרונאס יאסיקביצ'יוס עצבני
שאראס. חתך במהירות את פרס
(צילום: EPA)
בעונה הנוכחית חזר לטורקיה, והפעם לבש את מדי בשאקשהיר מאיסטנבול. בליגה קלע רק 8.8 נקודות לצד 5.8 אסיסטים, אבל ביורוקאפ הציג יכולת טובה עם 14.2 נקודות וכמעט 39 אחוזים ל-3. עוד לפני פנר, גם שמה של פנאתינייקוס, שחיפשה רכז, קושר אליו.
אחרי שמונה מחזורים, פנרבחצ'ה מדורגת רק במקום התשיעי ביורוליג עם מאזן 4:4. במחזור האחרון היא הובסה ב-42 הפרש(!) 97:55 על ידי ברצלונה, ובנוסף לכך גם הכוכב הגדול שלה, ננדו דה קולו, נפצע בשריר התאומים וייעדר כחודש מהמגרשים.