אמש (בלילה שבין רביעי לחמישי) דני אבדיה ערך את הבכורה הרשמית שלו ב-NBA, בהפסד קבוצתו 113:107 לפילדלפיה. הפורוורד הצעיר קלע 7 נקודות ב-28 דקות בהן היה על הפרקט.
אמש, בסיום המשחק הודה: "לא הייתי בלחץ. כולם מדברים איתי בצורה חיובית. אני שמח שבאתי מישראל, שיש לי תמיכה ממדינה שלמה ושכולם רוצים שאצליח. כיף לשחק כשכולם מאחוריי. מקווה שנעבור את זה ביחד ושיהיו גאים בי".
4 צפייה בגלריה
אבדיה צופה בסימונס
אבדיה צופה בסימונס
אבדיה צופה בסימונס
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה במסיבת העיתונאים
(צילום מסך)
היום, קיים מסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה בעברית, וחלק את התחושות שלו מהערב הגדול: "קודם כל מרגש, הייתה דרך לא פשוטה. כל ההכנות, הדברים שעברתי במכבי, להגיע לרגע הזה באופן רשמי זה מרגש".
באשר להתאקלמות, הוסיף: "הייתה תקופת הכנה ארוכה ולא פשוטה, לא ארוכה כמו תמיד אבל נזרקתי ישר לאש, הייתי צריך להכנס מהר לקבוצה ולהכיר את כולם וזה לא היה פשוט בהתחלה. לא קל גם מנטלית, אבל אני אוהב את החברים לקבוצה, אוהב לשחק איתם, מרגיש שיש לנו דברים לעשות ביחד".
4 צפייה בגלריה
אבדיה מנסה לחסום את מילטון
אבדיה מנסה לחסום את מילטון
אבדיה מנסה לחסום את מילטון
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
בן סימונס ודני אבדיה
בן סימונס ודני אבדיה
בן סימונס ודני אבדיה
(צילום: AP)
אבדיה התייחס גם ליחס שקיבל ממאמנו החדש, סקוט ברקוס: "הוא העמיד אותו בלא מעט אתגרים מאז שהגעתי ואני אוהב את זה. הוא רוצה שאשתפר, הוא שם בשבילי ורוצה לשפר אותי. אכפת לו. אני שמח ומאוד אוהב את זה". הישראלי לא חסך גם במחמאות למאמנו הקודם במכבי ת"א, יאניס ספרופולוס. "יאניס הביא לי את הקשיחות, לדעת לא לפחד מכלום ולעמוד בביטחון, להרוויח את המקום שלי. לקרוא את המהלכים ולהבין אותם".
באשר לשינוי האווירה בין מכבי ת"א ל-NBA, הוסיף: "ההוויה שונה. הייתי 3 שנים במכבי, לקחו לי 3 שנים להגיע למצב שאני חלק מהרוטציה של מכבי ת"א, לא היה פשוט. נכון שאני בא יותר בשל כי עברתי את החוויות האלה, אבל צריך לזכור שחוויה חדשה וקבוצה חדשה עם שחקנים מולי שהם אולסטארס זה לא פשוט. כמו שאני מכיר את עצמי אני חזק מאוד מנטלית, אני עובד קשה. אני סבלני, אני עובד קשה, רוצה לעשות דברים שאני יודע".
אבדיה נגע גם בקשר שנרקם בינו לבין ראסל ווסטברוק: "זה קשר מיוחד. הוא בחור מיוחד, נורא עוזר לי, מדבר איתי, אני מרגיש שיש לי פרטנר. יש לנו מנטליות דומה".