שבע נקודות, ארבעה ריבאונדים ובעיקר הרבה קרדיט ממאנו סקוט ברוקס - עם זה דני אבדיה יכול לצאת הלילה (בין רביעי לחמישי) מהבכורה הרשמית שלו ב-NBA. הפורוורד הישראלי פתח בחמישייה וזכה ל-28 דקות על הפרקט (הכי הרבה אצל הוויזארדס מלבד ראסל ווסטברוק ובראדלי ביל) בהפסד קבוצתו 113:107 לפילדלפיה.
דני אבדיה מגיע ל-NBA, סיקור מיוחד
"לא הייתי בלחץ", הודה אבדיה בסיום. "כולם מדברים איתי בצורה חיובית. אני שמח שבאתי מישראל, שיש לי תמיכה ממדינה שלמה ושכולם רוצים שאצליח. כיף לשחק כשכולם מאחוריי. מקווה שנעבור את זה ביחד ושיהיו גאים בי".
3 צפייה בגלריה
אבדיה, ווסטברוק ובראיינט מנסים לעצור את סימונס
אבדיה, ווסטברוק ובראיינט מנסים לעצור את סימונס
אבדיה, ווסטברוק ובראיינט מנסים לעצור את סימונס
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
ווזטברוק ואמביד
ווזטברוק ואמביד
ווסברוק יודע מי גיבור הניצחון של פילדלפיה
(צילום: רויטרס)
אבדיה דיבר בסיום עם הכתבים בארה"ב על כך שלקח רק שתי זריקות מהשדה (ואת שתיהן קלע), כשברקע הסמל של הוויזארדס עם הכיתוב: "וושינגטון" בעברית: "זה רק המשחק הראשון שלי, זרקתי כשהייתי פנוי. לא לשכוח שזו הייתה הבכורה, כולם מתרגשים. אני לא אקח זריקות בכוח, אהיה סבלני. נקווה לנצח במשחקים הבאים".
"הוא היה פנטסטי", החמיא מאמן וושינגטון, סקוט ברקוס, לאבדיה. "לא משנה מה הוא אמר, היו לו קצת פרפרים בבטן. אני חושב שהוא שיחק טוב. לקחת עוד יותר זריקות בהתקפה? זה יבוא. נלמד אותו והוא אותנו. הוא מבצע פעולות כדורסל מנצחות וזה מה שראיתי ממנו גם בקדם העונה. איכפת לו מהניצחון".
אבדיה על רקע הכיתוב "וושינגטון" בעברית
המחמאות מברוקס
עוד לפני המשחק, התייחס ברוקס לעובדה שהחליט לעלות עם אבדיה בחמישייה: "הוא עשה עבודה גדולה בקדם העונה. הוא הראה לנו הרבה, למרות שהוא רק בן 19. אני אוהב את התשוקה, ההחלטיות, הקשיחות שלו. המקום בחמישייה לא ניתן לו - הוא הרוויח את זה".
ברוקס דיבר בסיום גם על הסיבות להפסד הצמוד: "איבדנו יותר מדי כדורים שהובילו לנקודות קלות מהצד השני. 20 איבודים זה הרבה במשחק חוץ. נצטרך לשפר את זה".
3 צפייה בגלריה
אבדיה מנסה לחסום את מילטון
אבדיה מנסה לחסום את מילטון
אבדיה מנסה לחסום את מילטון
(צילום: AFP)
מאמן וושינגטון התלהב כמובן גם מראסל ווסטברוק, שהפך לשחקן הוויזארדס הראשון בהיסטוריה שרושם טריפל-דאבל במשחק הבכורה שלו בקבוצה (21 נקודות, 15 אסיסטים ו-11 ריבאונדים). "הוא שחקן כדורסל מנצח", אמר ברוקס. "אי אפשר לקנות בכסף את מה שהצעירים ילמדו ממנו. הוא משאיר הכל על המגרש, ואין לו מה להתבייש בהופעה שלו הערב".
ומה היה להגיד לווסטברוק עצמו? הרכז שהגיע הקיץ מיוסטון פירגן גם הוא לרוקי הישראלי. "אני חושב שהוא היה טוב, סולידי. היה אגרסיבי כמה פעמים, עשה פעולות נכונות", ציין ווסטברוק. "הוא יהיה שחקן טוב בליגה הזו".

והיו לא מעט מחמאות לאבדיה ברשת