שחקנה של בוסטון סלטיקס, אנס קאנטר, נפגש עם שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן והשניים שוחחו על המאבק בשנאה ובאנטישמיות. ארדן הציע לשחקן ה-NBA לסייע לו בהקמת מחנה אימון כדורסל משותף לנוער יהודי וערבי ולהצטרף לקמפיין למאבק באנטישמיות שהוא מוביל.
"גדלתי בחברה שקראה לנו לשנוא יהודים ולא ידעתי למה. איך אפשר לשנוא מישהו לפני שאתה מכיר אותו?", אמר קאנטר לשגריר הישראלי. "בהמשך הבנתי שמה שחשוב זה לבנות גשרים וליצור דיאלוג בין אנשים. ספורט יוצר קרבה בין אנשים, לא משנה מאיזה רקע אתה מגיע וזו המטרה שלי".
2 צפייה בגלריה
קאנטר וארדן עם חולצת הסלטיקס
קאנטר וארדן עם חולצת הסלטיקס
קאנטר וארדן עם חולצת הסלטיקס
2 צפייה בגלריה
אנס קאנטר
אנס קאנטר
קאנטר על הפרקט. מתמגד חריף לארדואן
(צילום: AP)
"ארדואן מעדיף לתמוך ולחבק פעילי ארגון הטרור חמאס ולתת להם אזרחות במקום לתמוך בספורטאים שפועלים למען זכויות אדם. אנחנו בישראל רואים בספורט כגשר שנועד לחבר בין אנשים ותרבויות ולא להפריד ביניהם ולכן היה לי חשוב לשמוע ממנו את סיפורו האישי ולהתגייס לסייע לו בכל דבר שאוכל", הוסיף ארדן.
הכדורסלן הטורקי נחשב במשך שנים לאחד המתנגדים הקולניים והבוטים של המשטר הטורקי והעומד בראשו רג'פ טאיפ ארדואן ומשלם על כך מחיר יקר. ב-2017 במהלך שהות באינדונזיה לטובת מחנה כדורסל שארגן הוא כמעט נעצר ונאלץ להימלט במהירות מהמדינה. בנוסף לצו המעצר הבינלאומי שהוציאה נגדו טורקיה, דרכונו נשלל והוא סובל מאיומים יומיומיים על חייו וזוכה להודעות נאצה ברשתות החברתיות השונות.
קאנטר והציוץ לפני חודשיים בעקבות הכתבה ב-ynet
גם משפחתו של קאנטר סובלת בעקבות מאבקו במשטר הטורקי. אביו נעצר בחשד להשתייכות לארגון טרור, נשפט ל-15 שנות מאסר ושוחרר רק לאחרונה, לאחר לחץ ציבורי. קרובים נוספים שלו סובלים בעקבות המאבק ומתקשים למצוא עבודה.
אגב, לפני חודשיים שיתף ברשתות החברתיות את הכתבה על מאבקו שפורסמה ב-ynet במסגרת פרויקט "גיבורים מחוץ למגרש" וצייץ: "צריכים להיות בצד הנכון של ההיסטוריה".