משחקי ה-NBA ודני אבדיה משודרים בערוץ הספורט
את שאגות השמחה במתחם המיוחד ששכרה בתל אביב משפחתו של דני אבדיה לדראפט היה קשה לפספס. למרות שהציפייה הייתה שהפורוורד בן ה-19 יילקח במקום קצת יותר גבוה, עדיין להיות אחד מעשרת הראשונים זה בהחלט משהו גדול.
אבדיה מגיע ל-NBA: פרויקט מיוחד
"הביאו אותי לפה בגלל לחץ חברתי. לא רציתי להתראיין", טען זופר אבדיה, אביו של דני. "כששיחקתי גם רציתי להגיע ל-NBA אבל לא הצלחתי. שמח שיש לנו מישהו מהמשפחה שעשה זאת. נתראה בפעם הבאה בסוף הקריירה של הבן שלי".
1 צפייה בגלריה
דני אבדיה ברגע הבחירה בדראפט
דני אבדיה ברגע הבחירה בדראפט
דני אבדיה ברגע הבחירה בדראפט
(צילום מהטלוויזיה)

כל מי שליווה את אבדיה בשנים האחרונות נכח במתחם, כולל אנשי מכבי תל אביב. "זה לפנות בוקר מאוד מרגש. להיבחר בעשירייה הראשונה בדראפט זה לא דבר של מה בכך", אמר יו"ר המועדון שמעון מזרחי. "מגיע לדני כי הוא השקיע, משקיע וישקיע. הוא הביא גאווה לכדורסל הישראלי, למכבי ת"א והצדיק את כל ההשקעה בו". מזרחי לא בטוח שאבדיה יישאר בוושינגטון: "אף אחד לא אומר שהוא ישחק בוושינגטון, הם יכולים לעשות טרייד. אבל בכל מקום שהוא יהיה אני בטוח שיצליח ויביא גאווה לכולם".
דייויד פדרמן הוסיף: "אני מאושר בשביל דני והמשפחה. כולם חשבו על מקומות 3-1, אבל הוא נבחר יפה מאוד. דני בחור יוצא מן הכלל ויצליח שם. תהיה גאווה גדולה לראות אותו".
וושינגטון מודיעה לאנשי ה-NBA על הבחירה באבדיה
על המתח לפני הבחירה, אמר פדרמן: "עקבתי אחרי כל הציוצים של הכתבים האמריקאים וראינו בטלפונים שוושינגטון בחרה בו עוד לפני שהוכרז על כך בשידור. אני לא חושב שהייתה אכזבה. בסך הכל מדובר בבחור ישראלי בן 19 שנבחר במקום התשיעי בדראפט ואי אפשר להיות מאוכזבים".

הג'נרל מנג'ר של הצהובים, ניקולה וויצ'יץ', סיפר על מה שמצפה לאבדיה בוויזארדס: "זאת סיטואציה טובה עבורו. טומי שפרד וג'וני רוג'רס, ממקבלי ההחלטות בוושינגטון, מכירים טוב מאוד את הכדורסל האירופי. הם יודעים איך להתייחס לשחקנים אירופיים. הם מאוד רצו אותו מההתחלה. פגשתי את רוג'רס הרבה פעמים, אבל הוא לא האמין שיצליח לבחור בו כי הבחירה שלהם הייתה נמוכה יחסית".