ביומיים האחרונים יוסטון נמצאת במוקד העניין ב-NBA. שני הכוכבים הגדולים שלה, ג'יימס הארדן וראסל ווסטברוק הביעו חוסר שביעות רצון מההתנהלות האחרונה במועדון, שכללה את החלפת המאמן והג'נרל מנג'ר וביקשו לעבור קבוצה בטרייד.
כמובן שכוכבים בסדר הגודל הזה מושכים לא מעט עניין בליגה, אך ב-ESPN נטען שהרוקטס ממש לא מוטרדים או לחוצים מחוסר שביעות הרצון של ווסטברוק והארדן וישלחו אותם בטרייד רק בתמורה למחיר הנכון.
2 צפייה בגלריה
ג'יימס הארדן וראסל ווסטברוק
ג'יימס הארדן וראסל ווסטברוק
יישארו בקבוצה גם אם יפסיקו לחייך. ג'יימס הארדן וראסל ווסטברוק
(צילום: AP)
במועדון מתכוונים לפתוח את מחנה האימונים וגם את העונה עצמה עם השניים בסגל בתנאי שהצעות ראויות לא יגיעו, ולמרות שהשניים לא יהיו מרוצים מכל העניין.
בינתיים "האתלטיק" טוען כי וושינגטון נכנסה למשא ומתן עם יוסטון לגבי ווסטברוק והציעה את ג'ון וול בתמורה, אך הרוקטס דורשים בנוסף אליו נכסים נוספים בדמות בחירות דראפט בסיבוב ראשון או שחקנים.
ראוי לציין שוול, הבחירה הראשונה בדראפט 2010 ומי שנחשב לפני מספר שנים לאחד הרכזים הטובים בליגה, לא שיחק אפילו דקה בעונה שעברה בעקבות פציעה קשה בגיד האכילס, ולמעשה בשלוש העונות האחרונות רשם בסך הכל 73 משחקים בעקבות פציעות חוזרות ונשנות.
לשני השחקנים חוזים זהים (וכבדים במיוחד) שעומדים על 132 מיליון דולר לשלוש שנים (לווסטברוק אפילו מעט יותר), אם הם ינצלו את אופציית השחקן בעונה השלישית והאחרונה של החוזה.
2 צפייה בגלריה
ג'ון וול וושינגטון וויזארדס
ג'ון וול וושינגטון וויזארדס
הפתרון לסאגת ווסטברוק? ג'ון וול
(צילום: רויטרס)
עבור הארדן יוסטון דורשת כוכב צעיר שיהפוך לחלק מרכזי בפאזל שלהם, כולל לא מעט בחירות דראפט. מעבר לכך, בקבוצה לא מרגישים צורך להעביר את המזוקן דווקא לברוקלין, היעד המועדף עליו ויחפשו את העסקה הטובה ביותר תמורת השחקן.
יוסטון עוברת טלטלה משמעותית בתקופה האחרונה. סטיבן סילאס, ששימש כעוזרו של ריק קרלייל בדאלאס, קיבל את המושכות על הקווים במקום מייק ד'אנתוני ואילו רפאל סטון ישמש כמחליפו של הג'נרל מנג'ר דריל מורי, שעזב לפילדלפיה. הארדן ו-ווסטברוק הביעו את החשש שלהם מהכיוון אליו הולכת הקבוצה ומעדיפים לשחק תחת צוות מקצועי אחר.
בעונה האחרונה, הארדן העמיד ממוצעים של 34.3 נקודות, 6.6 ריבאונדים ו-7.5 אסיסטים למשחק. הוא הוביל את קלעי הליגה עונה שלישית ברציפות, אבל זה לא עזר ליוסטון ששוב הודחה בפלייאוף, הפעם בסיבוב השני מול הלייקרס של לברון ג'יימס.