אחד מסימני השאלה הגדולים בנוגע לדני אבדיה, בטח אצל הסקאוטים והמנהלים ב-NBA לפני הדראפט, הייתה יכולת הקליעה מחוץ לקשת של הישראלי. אבדיה ידע שיבחנו אותו בזכוכית מגדלת בנושא, ולכן עבד קשה על הזריקה ושיפר אותה בצורה יוצאת דופן הן באימונים במכבי תל אביב והן באטלנטה בה שהה במשך הקיץ כדי להמשיך ולהתקדם.
אם בתחילת העונה הוא קלע באחוזים יוצאים מן הכלל (סביב 45 אחוזים), מאז שחזר למגרשים אחרי שהיה מושבת בעקבות פרוטוקול הקורונה, הישראלי לא פוגע מחוץ לקשת.
2 צפייה בגלריה
אבדיה צופה בסיאקם
אבדיה צופה בסיאקם
אבדיה מול טורונטו
(צילום: AP)
הלילה הוא אמנם קלע שתי שלשות משישה ניסיונות, אבל החטיא אחת קריטית מאוד במאני טיים שיכולה הייתה להחזיר את הוויזארדס לעניינים, שאחריה טורונטו רצה 4:21 כדי לסגור סיפור.
קדמו למשחק הלילה שלושה משחקים נטולי שלשות עבור אבדיה (0 מ-9), וגם הוא מבין שהאחוזים שלו חייבים לעלות ומהר. מיד אחרי ההפסד הוא נשאר דקות ארוכות באולם של וושינגטון על מנת לעבוד על הזריקה שלו, כפי שניתן לראות בסרטון המצורף.
מאמנו, סקוט ברוקס, ניסה לשמור על אופטימיות בנושא: "בשני המשחקים האחרונים דני קיבל הרבה מבטים פנויים, ואני אוהב את העובדה שהוא חזר לקלוע היום. אתמול הוא החטיא את כל השלשות שלו (0 מ-5), והרבה פעמים אחרי שאתה לא קולע, אתה מהסס במשחק הבא, אבל דני לקח את הזריקות בביטחון וקלע שתי שלשות היום".
ברוקס התייחס גם לנקודות שאבדיה צריך להמשיך ולשפר במשחקו: "דני משחק בעמדה מאתגרת בליגה הזאת, כי יש הרבה שחקנים זריזים והרבה שחקנים שתוקפים אותך. הוא עושה עבודה טובה, למרות שעדיין הוא מבצע יותר מדי עבירות ולפעמים לא עומד במקומות הנכונים".
2 צפייה בגלריה
סקוטי ברוקס
סקוטי ברוקס
ברוקס
(צילום: AP)
בהמשך נשאל ברוקס האם הוא חושב שאבדיה יכול לעשות עבודה טובה יותר מראסל ווסטברוק כמוביל כדור, אחרי שבמשחק היו כמה התקפות בהן ניהל את המשחק ונראה לא רע בכלל. המאמן צחק, ואמר: "אני מעריך את השאלה. אם אתה אומר שדני רכז טוב מראסל, אני לא בטוח שאני מבין את השאלה".
בסוף וושינגטון היא לא רק אבדיה, ובשורה התחתונה הוויזארדס רשמו הפסד מספר 16 העונה מול 6 ניצחונות בלבד, המאזן השלישי הכי גרוע ב-NBA. "מה מפריע לנו לקלוע?", אמר בראדלי ביל שסיים עם 24 נקודות. "אני מניח שזה כוח המשיכה, הוא לא לצידנו לאחרורנה. אם הייתי משחק במאדים הזריקות היו נכנסות באחוזים גבוהים יותר. בכל מקרה, הבעיה האמיתית שלנו היא ההגנה החלשה". לפי התשובה שלו, אפשר להבין מהי רמת התסכול בוושינגטון, שציפתה להיות מועמדת לגיטימית לכניסה לפלייאוף במזרח, ונכון לעכשיו היא רחוקה משם שנות אור.