דנבר אירחה הלילה (בין שני לשלישי) את יוסטון, ומול החבורה עמוסת הבעיות בראשות ג'יימס הארדן הציגה אלטרנטיבה קבוצתית ובריאה, עם ניצחון ראשון העונה אחרי שני הפסדים, 111:124 מרשים - והופעת ענק של ניקולה יוקיץ'.
הסנטר הסרבי רשם את הטריפל דאבל ה-43 בקריירה שלו, מספר שהקפיץ אותו למקום התשיעי אי פעם בליגה, אותו הוא חולק עם פאט ליבר, ושלושה פחות מהמספר של הארדן שבמקום השמיני.
3 צפייה בגלריה
יוקיץ' בפעולה
יוקיץ' בפעולה
יוקיץ' בפעולה
(צילום: AP)
אבל זה לא היה הכל: יוקיץ' אומנם לא הוביל את קלעי הקבוצה שלו עם 19 הנקודות שקלע (לג'מאל מורי הנפלא היו 21), אבל הנתון המשוגע של 18 אסיסטים (שאליהם התווספו 12 ריבאונדים) שחילק הוא הגבוה ביותר מאז 1964 עבור שחקן שאינו רכז.
בכלל, יוקיץ' נמצא בזון מטורף של ראיית משחק מאז פתיחת העונה והוא עומד על 42 אסיסטים בשלושת המשחקים הראשונים של העונה. יש רק שלושה שחקנים שמסרו יותר מזה בפתיחות עונה שלהם בהיסטוריה, ושימו לב לשמות: ג'ון סטוקטון עשה את זה שלוש פעמים, מג'יק ג'ונסון פעמיים, וראג'ון רונדו פעם אחת. המשותף לכולם? רכזים. נכון, יוקיץ' הוא השחקן-שאינו-רכז שמסר את מספר האסיסטים הרב ביותר בשלושה משחקי פתיחת עונה בתולדות ה-NBA. מיותר לציין שמדובר בשיא קריירה עבורו.
3 צפייה בגלריה
הארדן מול יוקיץ'
הארדן מול יוקיץ'
יוקיץ' שומר על הארדן. אלטרנטיבה בריאה
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
מילסאפ בפעולה
מילסאפ בפעולה
מילסאפ בפעולה. "אתה יודע שיוקיץ' ימצא אותך"
(צילום: AFP)
"הוא שחקן ענק, כישרון ענק", אמר חברו לקבוצה פול מילסאפ, שהיה אחראי לשלשה שגמרה את המשחק סופית - מאסיסט של יוקיץ' כמובן. "אתה תמיד יודע שכשאתה פנוי - הוא ימצא אותך". יוקיץ' עצמו לא האריך בדיבור יותר מדי על ההישג: "זו פשוט הדרך שבה אני משחק, מחפש את החברים שלי. המאמנים שלי נתנו לי את החופש לעשות את זה".
יוסטון תנסה להשיג ניצחון ראשון במשחק הבא, שיהיה הראשון שלה בבית העונה, מול סקרמנטו, שיגיעו למשחק הזה אחרי שהנאגטס ינסו לצאת מולם ממאזן שלילי במה שיהיה עבורם משחק החוץ הראשון של העונה.