זאת ללא ספק ההחתמה המרגשת של הקיץ בכדורסל האירופי. נשיא פרטיזן בלגרד, אוסטויה מיאילוביץ', אישר שז'ליקו אוברדוביץ' חוזר למועדון אחרי 28 שנה. על פי הדיווחים מדובר בחוזה לשלוש שנים.
כבר לפני מספר שבועות החלו לצוץ פרסומים על כך שאוברדוביץ' סגר במועדון בו החל את הקריירה שלו כמאמן, אבל מהר מאוד הם הוכחשו על ידי הצדדים. יש לציין כי מדובר בצעד מפתיע עבור השועל הסרבי, שהיה רגיל לעבוד לאורך רוב הקריירה שלו במועדונים עם הרבה מאוד כסף, וזה לא המצב בפרטיזן. יחד עם זאת, הגעתו עשויה לסמן שינוי מגמה, שכן ספק אם היה מסכים לעבוד ללא הבטחות לשיפור מצבה הכלכלי של הקבוצה.
1 צפייה בגלריה
ז'ליקו אוברדוביץ'
ז'ליקו אוברדוביץ'
ההודעה של פרטיזן על מינויו של אוברדוביץ'
(צילום מסך מתוך חשבון הטוויטר של פרטיזן בלגרד)
גם מבחינה מקצועית לא מדובר בקבוצה הבכירה בסרביה. לצורך העניין, בעונה האחרונה פרטיזן הודחה בחצי גמר הפלייאוף על ידי מגה, קבוצתו של סוכן השחקנים מישקו רזנטוביץ', שמורכבת ברובה מכדורסלנים צעירים.
את הליגה האדריאטית פרטיזן סיימה רק במקום השביעי, וכלל לא העפילה לחצאי גמר הפלייאוף. ביורוקאפ היא אמנם עברה את שלב הבתים הראשון, אבל סיימה אחרונה את שלב הבתים השני והודחה. התואר המשמעותי האחרון שלה היה ב-2013 כשזכתה בליגה האדריאטית. אוברדוביץ' הוא למעשה המאמן היחיד שהוביל את פרטיזן לזכייה בגביע אירופה לאלופות (היורוליג כיום) לפני 29 שנים.
הציוץ של נשיא פרטיזן
אחרי עונת הקורונה אוברדוביץ' לקח חופש מכדורסל ולא המשיך בפנרבחצ'ה אותה אימן מ-2013 ועד 2020. לא מעט שמועות היו לגבי המשך הקריירה שלו. חלק חשבו שיפרוש מאימון (בן 61), אחרים פינטזו על קאמבק לפנאתינייקוס במקומו של עודד קטש, אבל בסוף אוברדוביץ' העדיף לשוב הביתה.
אוברדוביץ' הוא ללא ספק המאמן המעוטר ביבשת. ברזומה שלו יש תשע זכיות ביורוליג, שני גביעי ספורטה, 11 אליפויות יוון, 7 גביעי יוון, 4 אליפויות טורקיה ו-3 גביעי טורקיה. כמו כן, הוא זכה עם נבחרת יוגוסלביה במדליית הכסף באולימפיאדת אטלנטה, באליפות העולם שנתיים לאחר מכן ביוון (1998), ויש לו גם זכייה ביורובאסקט (1997) ומדליית ארד ב-1999.