טייס המסוק שהטיס את קובי בראיינט הפר חלק מחוקי הטיסה הפדרליים והתבלבל לפני ההתרסקות. למסקנה זו הגיעו חוקרי התאונה המחרידה בה נהרג כדורסלן העבר לפני שנה יחד עם בתו ג'יאנה ושבעה נוסעים נוספים סמוך ללוס אנג'לס.
יו"ר המועצה הלאומית לביטחון בתחבורה בקליפורניה, רוברט סומוולט, טען כי הטייס ארה זובאיין הטיס את המסוק בין העננים וצלל בפתאומיות למרגלות ההר שם, התרסק המסוק. על שרידיו לא נמצאו המכשירים הנקראים "הקופסה השחורה" אשר היו דרושים.
2 צפייה בגלריה
אתר ההתרסקות של המסוק של בראיינט
אתר ההתרסקות של המסוק של בראיינט
זירת התרסקות המסוק
(צילום: רויטרס)
אלמנתו של בראיינט, ונסה, וקרובי משפחה של הקורבנות האחרים האשימו את הטייס ואת החברה שהפעילה את המסוק. מאידך, אחיו של הטייס לא האשים אמנם את בראיינט אבל טען כי הוא ידע היטב מהם הסיכונים הכרוכים בטיסה במסוק.
הנהלת החברה שהפעילה את המסוק טענה שמזג האוויר הערפילי ששרר במקום היה בבחינת כוח עליו שגרם לתאונה ובנוסף האשימה את פקחי הטיסה. התביעה הפדרלית הגישה מספר עתירות ודרישות לחקיקה ממלכתית ופדרלית.
2 צפייה בגלריה
ונסה וקובי בראיינט
ונסה וקובי בראיינט
ונסה בראיינט האשימה את הטייס
(צילום: EPA)
המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה טענה בעבר כי לא היו שום סימנים לכשל מכני במסוק. הסוכנות הפדרלית NTSB החוקרת התרסקויות הקשורות לתעבורה היא סוכנות פדרלית עצמאית שאינה בעלת סמכויות אכיפה. היא נוהגת להשיג המלצות לגופים כמו מנהל התעופה הפדרלי או משמר החופים, אשר דחו בעבר המלצות שלה שהתקבלו אחרי אסונות אחרים. אחת ההמלצות שלה בעבר הייתה להתקין בכלי טייס מערכות מיוחדות שיזהירו את הטייסים מפני סכנת התרסקות. במסוק בו טס בראיינט לא הייתה מותקנת המערכת הזו.
בעקבות זאת אמר יו"ר ה-NTSB לשעבר, ג'יימס הול, כי הוא מקווה שכעת בעקבות ההתרסקות יידרשו החברות המפעילות מסוקים להתקין את המערכת. יש לציין כי עלות המכשירים מגיעה ל-35 אלף דולר וכמו כן הדבר דורש הכשרה ותחזוקה. לעומת זאת נשיא מנהל התעופה הפדרלי בארצות הברית, ג'יימס ויולה, התנגד: "חובת הוספת הציוד הזה תהיה לא יעילה ומסוכנת".