אחד המבחנים הגדולים של דני אבדיה עד סיום העונה יהיה בעיקר הצורה שבה הוא ישרוד אותה כי לקבוצתו כבר אין על מה לשחק. הרוקי הישראלי הגיע עם ציפיות גבוהות מעצמו, אבל גם מוושינגטון, ואיך נגיד זאת בלשון המעטה, הוא צריך להיות מאוכזב מאוד (בעיקר מהקבוצה). הלילה (בין שני לשלישי) הוויזארדס הפסידו על הבאזר 103:101 לטורונטו החבולה, אחרי ששמטו יתרון של 19 נקודות במהלך ההתמודדות.
מבחינה אישית לאבדיה היה עוד משחק טוב עם 12 נקודות ו-10 כדורים חוזרים (דאבל-דאבל שני העונה) ב-40 דקות (הכי הרבה שקיבל העונה מסקוט ברוקס). גם בהגנה הוא היה נראה לא רע לפרקים, ואף קיבל מחמאות על ההגנה שלו בשלבים מסוימים במשחק.
1 צפייה בגלריה
אבדיה שומר על סיאקם
אבדיה שומר על סיאקם
אבדיה. ממשיך להשתפר, וושינגטון פחות
(צילום: AP)
"זאת העונה הראשונה של דני והוא עדיין לומד. הוא משתפר ככל שהעונה מתקדמת, וזה כל מה שאפשר לבקש ממנו. הוא מבין לאט לאט מה טוב בשבילו ובשביל הגוף שלו, ועושה עבודה נהדרת בנושא הזה", אמר עליו ראסל ווסטברוק, שלמרות שסיים עם טריפל דאבל נוסף (23 נקודות, 14 ריבאונדים ו-11 אסיסטים), היה פשוט נוראי ברבע האחרון, ודי הפסיד לקבוצתו את ההתמודדות. ווסטברוק היה בערב קליעה נוראי (1 מ-6 לשלוש, 9 מ-25 מהשדה).
אבדיה עצמו אמר בסיום: "נשבר לי הלב, מאוד קשה לי להפסיד. טורונטו היו יותר אגרסיביים בהגנה ברבע האחרון. אנחנו הפסקנו להיות אגרסיביים, לא הגענו לטבעת וזה השפיע עלינו. כולנו החטאנו זריקות והם יצאו לריצות. לא היינו שם הגנתית בדקות האחרונות".
אבדיה התייחס גם לקשיים שעוברים עליו העונה: "אני לא משתמש בתירוצים. אני מכיר את עצמי והמאמנים עושים עבודה טובה מאוד בלגרום לי להבין את הליגה. ממשחק למשחק אני מבין טוב יותר". על העובדה ששמר את פסקל סיאקם, השחקן המוביל של טורונטו ואחד המשתפרים בשנתיים האחרונות, אמר הישראלי: "לשמור על השחקן הכי טוב שלהם זה כבוד".