מאליק ביזלי, שחקנה של מינסוטה טימברוולבס, נשפט ל-120 יום בכלא, אותם יבצע לאחר עונת ה-NBA הנוכחית. זאת לאחר שנמצא אשם בעבירות של איום בנשק והחזקת סמים במהלך תקרית בה נעצר בחודש אוקטובר האחרון.
המקרה המדובר התרחש בזמן שב-NBA היו עסוקים ב'בועה' באורלנדו, בה מינסוטה לא שיחקה בשל מאזנה החלש. במסיבה שנערכה בביתו אז, ביזלי ובת זוגתו התעמתו מילולית עם זוג אחר ובנם בן ה-13 מחוץ לבית, ובשלב מסוים השחקן הוציא אקדח, כיוון וצעק לעברם: 'תסתלקו מהשטח שלי'. בביתו נתפסו גם כמויות גדולות של מריחואנה (כמעט שני קילוגרמים) וכמובן נשק.
2 צפייה בגלריה
מאליק ביזלי
מאליק ביזלי
התנצל על מעשיו. ביזלי
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
מאליק ביזלי
מאליק ביזלי
ירצה את העונש בביתו? ביזלי
(צילום: רויטרס)
אגב, על פי פרקליטו של ביזלי, סטיב האני, השחקן יוכל ככל הנראה להמיר את העונש למעצר בית עם אזיק אלקטרוני. "אנחנו מודים בהתחשבות במאליק, כך שהוא יוכל להמשיך לשחק ולהיות אדם טוב יותר". גם ביזלי בעצמו אמר כי הוא "מתנצל מכל הלב על המעשים. אני לא אדם כזה".
בנוסף, בית המשפט במחוז הנפין גזר על ביזלי - בעניין מציאת הסמים והנשק בביתו - עונש על תנאי לשלוש שנים ושלח אותו לסדנת כעסים. האקדח שלו הוחרם ונאסר עליו לכל חייו לרכוש נשק. ביזלי עלה לכותרות בארה"ב בשנה האחרונה גם בשל רומן שקיים עם לארסה פיפן, גרושתו של סקוטי פיפן, בעוד שהיה נשוי. ביום בו פורסמו התמונות של ביזלי ופיפן (שמאז כבר נפרדו), אשתו ואם בנו של מאליק - מונטנה יאו, הגישה בקשה לגירושים מבעלה.
ביזלי, שעבורו זו שנה שישית ב-NBA, מעמיד העונה ממוצעים של 20.5 נקודות, 5.2 ריבאונדים ו-2.5 אסיסטים לערב במדי הטימברוולבס, אחת הקבוצות החלשות ב-NBA.